eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Az M6-os autópálya B jelzésű alagútja Bátaszék közelében 2018. május 13-án.
Nyitókép: MTI Fotó: Sóki Tamás

Így érnek a határig a sztrádák 2022-re

Az Infostart rendelkezésére bocsátotta az infrastruktúrafejlesztő a politikai ciklus sztrádaépítési programjának részleteit - becsült költségekkel és tervezett átadási határidőkkel.

2020 derekára a román határig érhet az M4-es gyorsforgalmi út; a két éve épülő, 26,5 kilométeres útberuházás egy 2x2 sávos szakasz létesítését jelenti Berettyóújfalutól a határig, 83 milliárd forintért - közölte az Infostarttal a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Az Orbán Viktor miniszterelnök által az év elején bejelentett országhatár-elérési közúti program keretei között megvalósuló beruházás szintén a 48-as számú főút burkolatcseréje Debrecen és a nyírábrányi átkelő között, ugyanígy 26,5 kilométeren, 13,1 milliárdos becsült költséggel, 2021 elején adhatják át.

Az épülő M8-as, autópályává fejleszthető 2x1 sávos gyorsforgalmi szakasz Körmendtől az osztrák határig 28,9 kilométer hosszú, 61,7 milliárd forintot emészt fel, és ugyanígy 2017 elejére lesz kész.

A környéken futó vonal szintén az M85-ös Csorna-Sopron szakasza két részben, 2x2 sávon, 50 kilométeren, körülbelül 153 milliárdért, 2020 végére. Sopronból Fertőrákosra ugyanekkorra egy 6,4 kilométeres szakasz lesz kész 17,8 milliárd forintért.

Az M30-as, 2x2 sávos gyorsforgalmi út Miskolcról megy Tornyosnémetibe (szlovák határ) 2021 második felére, a csaknem 60 kilométeres szakaszt kilométerenként 3 milliárd forintért építhetik.

Épül egy M15-ös jelű autópályaszakasz is, Rajka felé kötik vele össze a szlovákiai hálózatot az M1-essel egy éven belül, 20 milliárdért.

A 600 méter hosszú komáromi Duna-hídnak szintén egy év múlva kellene kész lennie, 91,2 millió euróért.

Az M70-es Letenye és Tornyiszentmiklós közötti sztrádaszakasza még idén készen lehet, a 10 kilométeres út 16,7 milliárd forintot emészt fel.

Az M6-os is elér a horvát határig, gyorsforgalmi út formájában, a 20,5 kilométeres szakaszt 72 milliárdért építik, és 2022 végéig készülnek el vele.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

A hét eleje a különböző mentőszolgálatok több száz tagja keresi a hétfő este az alsó--szászországi Bremervördében eltűnt hatéves kisfiút. A rendkívüli erőkkel l folyó kutatást nehezíti, hogy a hatéves Arian autista. Ez az oka annak, hogy a felkutatására a hatóságok a legkülönbözőbb eszközöket vetik be, és az autizmus szakértőivel is konzultálnak. Szombat délutánig azonban még semmi eredmény nélkül, de nem adták fel a reményt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Hamarosan örökké élhetünk?

Hamarosan örökké élhetünk?

Egy furcsa és stagnáló társadalomhoz vezetne, ha az emberek még 120 évesen is élnének – véli Venki Ramakrishnan, Nobel-díjas molekuláris biológus. A „Miért halunk meg: Az öregedés új tudománya és a halhatatlanság keresése” című könyv szerzője szerint ráadásul irreális elképzelése az, hogy halálunkig megmaradnak szellemi képességeink. Ezért is int óvatosságra a biológiai törvényekkel dacoló öregedéskutatásokkal kapcsolatban, amelyekből egyre több indul, és nemcsak a technológiai fejlődés adta lehetőségek miatt. Azért is, mert a világ legnagyobb részén egyre nő a várható élettartam, aminek egészen a gazdasági és társadalmi következményei lesznek. Nem a lehető leghosszabb élet tehát a legfontosabb célja ezeknek a kutatásoknak, hanem lehető leghosszabb viszonylagos egészségben eltöltött élet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×