eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
A Magnus Aircraft Zrt. lezuhant eFusion típusú elektromos repülőgépének roncsai a pécs-pogányi repülőtér közelében 2018. május 31-én. A légi jármű kigyulladt, az azon utazó két szerelő életét vesztette.
Nyitókép: Lendvai Péter

Új részletek a magyar kisrepülő tragédiájáról

Nem műszaki vagy szerkezeti meghibásodás okozta a pécs-pogányi repülőtér közelében tavaly május végén történt, két halálos áldozatot követelő légi balesetet - közölte a Magnus Aircraft Zrt. a rendőrségi nyomozás eredményeire hivatkozva.

A balesetet szenvedő gépet fejlesztő cég közleménye szerint a Pécsi Rendőrkapitányság a légi közlekedés gondatlanságból elkövetett veszélyeztetésének gyanúja miatt indított büntetőeljárást megszüntette.

A Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság ezt megerősítette, hozzátéve, hogy

a nyomozást "az elkövető halálára való tekintettel" 2018. november 12-én szüntették meg.

A Magnus közleményében idézi a rendőrségi határozatot, amely szerint "a légijármű lezuhanása egy túldöntött jobb fordulatban történő átesés következménye", ehhez a pilóta vezetéstechnikai hibája vezetett.

"Motorleállás, műszaki vagy szerkezeti meghibásodás nem volt. Nem megfelelő súlyponthelyzetre, túlterhelésre utaló adat nem merült fel" - idézték a rendőrségi határozatot, amely szerint a kormány működésével kapcsolatos rendellenesség szintén nem volt megállapítható.

"A vészhelyzet kialakulásában szerepet játszhatott a parancsnok pilóta (.) megkésett reakciója és a repülőgép nem elegendő repülési magassága is" - olvasható a határozatrészben.

Az MTI-nek a tavaly novemberi határozat hétfői közlésének okát firtató kérdésére azt válaszolták: három különböző szervhez tartozó vizsgálat zajlott a balesettel összefüggésben, "ezek közül pedig a rendőrségi eljárás az, amely a Magnus Aircraft Zrt. és a közvélemény számára egyaránt döntő fontosságú".

"Mivel a vizsgálatokhoz eltérő határidők és fellebbezési időtartamok kapcsolódnak, megvártuk, amíg a kapott eredmények egybehangzólag kizárják az eFusionnal kapcsolatos konstrukciós és technológiai hibákat, és csak ezt követően hoztuk nyilvánosságra a határozat kivonatát" - írta a cég.

A tavaly augusztusban elkészült előzetes hatósági jelentés szerint sem volt jele annak, hogy a gép meghibásodása okozta volna a tragédiát,

mint ahogy arra sincs bizonyíték, hogy a pilóták cselekvőképességét egészségügyi probléma akadályozta volna.

2018. május 31-én tesztrepülés közben zuhant le Magnus Aircraft Zrt. eFusion típusú gépe a pécs-pogányi repülőtér közelében. A járműben utazó 61 éves és 42 éves férfi a helyszínen meghalt.

Az elektromos repülőgép délelőtt 10 óra közül szállt fel, megtett két kört, majd a repülőtértől körülbelül másfél kilométerre, az 58-as út keleti felén kukoricaföldre zuhant.

A pécs-pogányi repülőtér szomszédságában a baleset előtti napon tartották a Magnus Aircraft Zrt. repülőgépgyárának bokrétaünnepét. Az eseményen az épülő összeszerelő üzem legmagasabb pontjára kitűzött bokréta fölött a cég által gyártott két repülőgép is átrepült.

Címlapról ajánljuk
Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

A leszokási hajlandóságot nagyban befolyásolja, hogy mennyire érezzük távolinak a dohányzás negatív, illetve a leszokás pozitív következményeit – derül ki az ELTE PPK kutatóinak 1500 dohányost bevonó vizsgálatából.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×