eur:
410.55
usd:
391.87
bux:
79822.75
2024. november 25. hétfő Katalin

Nagy változás jön mától a Liszt Ferenc repülőtéren

Hivatalosan is átadták a 2B terminálhoz csatlakozó új utasmólót. Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az InfoRádióban elmondta, a tervezésnél és megvalósításnál is az volt a cél, hogy mindenféle légitársaság igényét ki tudják szolgálni.

Ünnepélyesen is felavatták a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vadonatúj, több mint tízezer négyzetméteres utasforgalmi épületét, a 2B terminálhoz tartozó 2B oldali utasmólót, vagyis a Pier B-t. A jövőben ebből az épületből szolgálják ki a nem schengeni irányokba induló járatokat, így például az Észak-Amerikába vagy a Perzsa-öböl térségébe tartó széles törzsű, interkontinentális repülőgépeket.

A legújabb repülőtéri beruházás megépüléséhez mindössze másfél évre volt szükség. A beruházás teljes költsége eléri a 7,8 milliárd forintot (25 millió eurót), amit a Budapest Airport saját forrásból finanszírozott.

Az új létesítményre nagy szükség volt, hiszen a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren immár négy éve folyamatosan két számjegyű, sokszor 14-15 %-os az utasforgalom növekedése, a nem-schengeni desztinációkra pedig még ennél is nagyobb bővülés a jellemző. Idén nyáron már 44 légitársaság kínált 130 úti célra közvetlen repülőjáratot Budapestről, míg augusztusban újabb utasforgalmi csúcs dőlt meg, amikor az év nyolcadik hónapjában 1 527 620 induló és érkező utast regisztráltak.

Az új, háromszintes épület felső szintje az induló utasoké, a középső az érkezőké, a földszinti rész elsősorban a repülőtéri kiszolgáló járművek parkolására szolgál, valamit a repülőkhöz járó buszok itt tudják majd felvenni és letenni az utasokat - tudta meg az InfoRádió Hardy Mihálytól, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs igazgatójától.

Noha most volt a hivatalos átadás, a móló egyes részeit már augusztus eleje óta használják, de az első utasfolyosót csak most, csütörtökön az American Airlines philadelphiai járatával, egy Boeing 767-es széles törzsű repülőgép dokkolásával helyezték üzembe.

Az új utasmólón a tíz beszállítókapu 27-féle beszállítási variációt tesz lehetővé,

mert a tervezésnél figyelembe vették, hogy nagyon eltérő igényű légitársaságokat kell kiszolgálni, lehetőleg ugyanazokról a kapukról és lépcsőházakról.

"A nem schengeni célpontokra járó ultradiszkont társaságok számára megmarad a gyalogos ki- és beszállítás lehetősége, de ugyanerről az utasmólóról indulnak majd az ötcsillagos öböl menti társaságok extra kényelmet nyújtó gépei is" - mondta Hardy Mihály, és hozzátette, a korábbi fapados "bádogterminált" már az építkezés elején elbontották, de

a repülőtér másik felén még áll a gyalogos beszállást szolgáló építmény.

"A 2A oldalon, a schengeni járatoknál még használják, de az az épület korábban is ideiglenes megoldás volt, és párhuzamosan a B oldali utasmóló átadásával elkezdődött az előkészítése a schengeni oldalon egy komplett új terminálépület megépítésének, amelyből ugyanilyen utasmólók is belógnak majd a repülőtéri betonra. Erről a napokban várható döntés, utána kezdődik a tervezés" - mondta a kommunikációs igazgató.

Látványos time-lapse videó az építkezésről:

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
„Helyettünk is hős” – Megnyílt a Puskás Múzeum

„Helyettünk is hős” – Megnyílt a Puskás Múzeum

"A magyar futball öröksége kötelez és muníciót is ad nekünk" – mondta a megnyitón Orbán Viktor miniszterelnök, Puskás Ferencet a magyar futballisták és minden 10-esek példaképének nevezve, akiről Czibor Zoltán azt mondta: "ha az Öcsi egyszer belerúgott a labdába, abból két gól lett".
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Az innovációs ökoszisztéma felrázása érdekében új vezetői posztot is bevet az NKFI Hivatal

Az innovációs ökoszisztéma felrázása érdekében új vezetői posztot is bevet az NKFI Hivatal

A Kutatási Kiválósági Tanácsban (KKT) október 1-jétől betöltött elnöki pozíciója mellett az innovációra és tudománypolitikára fordított hazai költségvetési források fő allokátorának számító Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFI Hivatal) tudományos társelnöki feladatkörét is ellátja Domokos Péter. Az NKFI Hivatal új vezetői pozíciójáról, illetve a két tisztség együttes betöltésének előnyeiről magát Domokos Pétert, illetve az NKFI Hivatal elnökét, Kiss Ádámot kérdeztük. A páros interjúból kiderül az is, hogy a Domokos Péter szerint miért volt szükség az OTKA átalakítására. A KKT elnöke arról is beszélt, hogy az első ízben meghirdetett Research Grant Hungary program keretében azon dolgoznak, hogy több neves külföldi és külföldön dolgozó kiemelkedő magyar kutatót csábítsanak Magyarországra, akik jövőre hazai intézményekkel közösen fognak kutatási projekteken dolgozni. Az NKFI Hivatal elnöke a K+F-ráfordítások kapcsán azt emelte ki, hogy szemléletválásra van szükség ahhoz, hogy a magyar gazdaság versenyképességét alapvetően befolyásoló kutatásfejlesztési és innovációs finanszírozás az 1-1,5% közötti GDP-arányos sávból a Budapesti Deklarációban is megfogalmazott 3%-os szintre emelkedjen, és hosszú távon, kiszámíthatóan ott is maradjon, vagy akár a fölé nőjön. Hivatala legfőbb feladatának a költségvetési forrásokból lebonyolított programok és projektek magas színvonalú minőségbiztosítását nevezte. A következő időszak legfontosabb céljának az innovációs szereplők minden eddiginél szorosabb összekapcsolását, valamint az egyetemeken, kutatóintézetekben elért kutatási eredmények szisztematikus felkarolását tekinti. Ezt a munkát támogathatja az eddig öt hazai egyetem mellett létrehozott technológiai transzfercégek (TTC-k) tevékenysége is. Kiss Ádám arról is beszámolt, hogy az NKFI Hivatal még idén meghirdeti a 15 milliárdos keretösszegű nagyvállalati innovációs programot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×