A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV közleménye szerint a villamosok megfelelő üzemelése és karbantartása miatt halaszthatatlanná vált az elmúlt évtizedek alatt elavult Budafok kocsiszín felújítása. A 2016 nyarán kezdődött átépítés során teljesen új vágányhálózat, új járműcsarnokok és irodaház épült.
A villamosok a jövőben a Fehérvári útról két ponton is ki- és beállhatnak a telepre, amelyen már irányváltás nélkül tudnak végighaladni.
A járművek javítására és a napi vizsgálatok lebonyolítására két külön modern, korszerűen felszerelt csarnok épült, ezek között kaptak helyet a műhelyek és a raktárak. A lehető legkorszerűbb, oldal- és homlokfali mosást is lehetővé tévő mosóberendezést építettek, amely a keletkező szennyvizet szinte teljes egészében újrahasznosítja. Új fényezőkonténer létesült, amellyel a BKV munkatársai elvégezhetik a sérült alkatrészek felületkezelését.
Megújultak a kocsiszín vasúti infrastruktúrájának elemei is, így a telephelyi és a fővonalhoz csatlakozó vágányhálózaton 33 új kitérő épült, megújult a felsővezeték- és kábelhálózat, amely a járművekhez szükséges vontatási energia eljutását biztosítja. A kocsiszínben új, energiatakarékos világítási rendszert hoztak létre.
A felújítással párhuzamosan a kocsiszín környezete és a közeli villamosmegálló is megújult, valamint kapcsolódó beruházásként jelzőlámpás forgalomirányítási rendszert alakítottak ki a Mezőkövesd utca és a Fehérvári út kereszteződésénél.
A kocsiszín felújítása része volt a CAF villamosok beszerzéséhez köthető projektnek, a munkálatokat 6 milliárd forintból végezték el.