eur:
394.29
usd:
370.44
bux:
65674.41
2024. április 19. péntek Emma
A közvetlen repülőtéri buszjárat Budapest belvárosában 2017. június 27-én. A Liszt Ferenc-repülőtér és a Deák Ferenc tér között július 8-ától közlekedik a 100E jelzésű járat.
Nyitókép: Illyés Tibor

Lenne igény a reptéri buszok számának növelésére

Az InfoRádió által megkérdezett szakmai szervezetek szerint mielőbb sűríteni kellene a 100E jelzésű repülőtéri busz menetrendjét, mert a nagy zsúfoltság miatt sokan lemaradnak a buszokról, vagy rosszul lesznek a tömegben. A Budapesti Közlekedési Központ cáfolja a tömeges rosszulléteket, és jelezte, hogy az utasforgalomtól függően a meghirdetettnél gyakrabban járnak a repülőtéri buszok.

A 100E jelzésű repülőtéri busz annyira zsúfolt, hogy gyakran nem fér fel rá minden utas, ráadásul az elmúlt hetekben már az is előfordult, hogy egy utas rosszul lett a nagy tömegben - mondta Kelemen Tamás, a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke.

"Ez egész egyszerűen elégtelen. Egy csuklós buszra legfeljebb 100 ember fér fel, de ez egy reptéri járat, itt csomagokkal is utaznak az emberek, ha ennyien felszállnak, akkor semmi hely nem marad.

Ez egy elviselhetetlen utazási körülmény, megtörtént az, ami korábban már többször, hogy valaki rosszul lett, mert nem bírja a zsúfoltságot"

- mondta, hozzátéve, hogy pénteken és vasárnap szinte egész nap óriási a zsúfoltság.

A repülőtéri buszokkal kapcsolatos problémák miatt megkeressük a Budapesti Közlekedési Központot is. A BKK szerint nem fedik a valóságot azok a hírek, amelyek szerint a 100E jelű repülőtéri járaton gyakran rosszul lennének az utasok, a társaság nyilvántartása alapján

az elmúlt egy évben összesen 6 olyan esetről tudnak, amikor valaki rosszul lett a járaton, esetleg orvost kellett hozzá hívni.

Hozzátették: a vonal forgalmát tekintve – összehasonlítva más buszok, villamosok adataival is – ez a szám nem számít kiemelkedőnek.

Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke szerint már az első hónapokban hatalmas igény keletkezett a tavaly nyáron elindult 100E jelzésű repülőtéri buszra, ezért volt olyan helyzet is, amikor jegyet sem lehetett kapni a járatokra.

"Annyira megnövekedett a forgalom a repülőtérre, hogy tömegigény jelentkezett, viszont a kapacitások nem elegendőek, ennek anyagi indokai lehetnek.

Van alapja annak a híresztelésnek, miszerint a repülőtér azért nem enged be több buszt, mert a busszal jövő utasok után nem kap fejpénzt, miközben a taxival érkezők után kap a vele szerződött taxitársaságtól. A repülőtér pénzt akar azért, hogy több buszt engedjen be" - mondta Dorner Lajos.

Kelemen Tamás, a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke azt javasolja, hogy a buszok tíz percenként járjanak.

"Ehhez nagyjából plusz öt buszt kellene valahonnan keríteni. Erre azért van lehetőség a jelenlegi körülmények között is, és új utasokat is vonzana a járatra"

- mondta Kelemen Tamás.

A Budapesti Közlekedési Központ erre reagálva azt is közölte, hogy a repülőtéren jelentkező utasforgalom sokszor nem egyenletes, gyakran 3-4 repülőgép is egyszerre landol, ezért azok utasai az autóbuszok megállójába is egyszerre érkeznek. A társaság szerint a megtelt autóbusz elindítását követően még egy mentesítő járat is indul néhány perccel később.

A BKK hangsúlyozta, a menetrendben meghirdetettnél az utasforgalomtól függően több járat közlekedik, a 30 perces követés helyett gyakran 15 percenként.

A BKK hangsúlyozta, hogy a 100E jelzésű autóbusz indulása óta folyamatosan elemzik a járat utasforgalmát, a vizsgálat kiterjed a napi utasforgalom alakulására, és a hét egyes napjai közötti eltérésekre is. Jelenleg elemzik, hogy a szolgáltatás fejlesztése milyen irányban folytatódjon, a februári társadalmi egyeztetés keretében meghirdetett javaslatokat nyár elején véglegesítik.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Lefordultak az amerikai indexek

Lefordultak az amerikai indexek

Gazdasági információk tekintetében ma az amerikai lakáspiacról közölnek újabb adatot, ez a monetáris politikai kilátások szempontjából lehet érdekes. A héten eddig kedvezőtlenül alakulnak a részvénypiaci folyamatok, elsősorban az Izrael és Irán közötti konfliktus fokozódása nyomta rá a bélyegét a hangulatra, emellett továbbra is ott vannak a ragadós amerikai inflációval kapcsolatos aggályok, amelyek azt a narratívát erősítik, hogy akár hosszabb ideig maradhat a magas kamatszint. A magyar tőzsde ma esett, az európaiak viszont pluszban zártak. A tengerentúlon egyelőre esés látszik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×