eur:
411.19
usd:
392.62
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A közvetlen repülőtéri buszjárat Budapest belvárosában 2017. június 27-én. A Liszt Ferenc-repülőtér és a Deák Ferenc tér között július 8-ától közlekedik a 100E jelzésű járat.
Nyitókép: Illyés Tibor

Lenne igény a reptéri buszok számának növelésére

Az InfoRádió által megkérdezett szakmai szervezetek szerint mielőbb sűríteni kellene a 100E jelzésű repülőtéri busz menetrendjét, mert a nagy zsúfoltság miatt sokan lemaradnak a buszokról, vagy rosszul lesznek a tömegben. A Budapesti Közlekedési Központ cáfolja a tömeges rosszulléteket, és jelezte, hogy az utasforgalomtól függően a meghirdetettnél gyakrabban járnak a repülőtéri buszok.

A 100E jelzésű repülőtéri busz annyira zsúfolt, hogy gyakran nem fér fel rá minden utas, ráadásul az elmúlt hetekben már az is előfordult, hogy egy utas rosszul lett a nagy tömegben - mondta Kelemen Tamás, a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke.

"Ez egész egyszerűen elégtelen. Egy csuklós buszra legfeljebb 100 ember fér fel, de ez egy reptéri járat, itt csomagokkal is utaznak az emberek, ha ennyien felszállnak, akkor semmi hely nem marad.

Ez egy elviselhetetlen utazási körülmény, megtörtént az, ami korábban már többször, hogy valaki rosszul lett, mert nem bírja a zsúfoltságot"

- mondta, hozzátéve, hogy pénteken és vasárnap szinte egész nap óriási a zsúfoltság.

A repülőtéri buszokkal kapcsolatos problémák miatt megkeressük a Budapesti Közlekedési Központot is. A BKK szerint nem fedik a valóságot azok a hírek, amelyek szerint a 100E jelű repülőtéri járaton gyakran rosszul lennének az utasok, a társaság nyilvántartása alapján

az elmúlt egy évben összesen 6 olyan esetről tudnak, amikor valaki rosszul lett a járaton, esetleg orvost kellett hozzá hívni.

Hozzátették: a vonal forgalmát tekintve – összehasonlítva más buszok, villamosok adataival is – ez a szám nem számít kiemelkedőnek.

Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke szerint már az első hónapokban hatalmas igény keletkezett a tavaly nyáron elindult 100E jelzésű repülőtéri buszra, ezért volt olyan helyzet is, amikor jegyet sem lehetett kapni a járatokra.

"Annyira megnövekedett a forgalom a repülőtérre, hogy tömegigény jelentkezett, viszont a kapacitások nem elegendőek, ennek anyagi indokai lehetnek.

Van alapja annak a híresztelésnek, miszerint a repülőtér azért nem enged be több buszt, mert a busszal jövő utasok után nem kap fejpénzt, miközben a taxival érkezők után kap a vele szerződött taxitársaságtól. A repülőtér pénzt akar azért, hogy több buszt engedjen be" - mondta Dorner Lajos.

Kelemen Tamás, a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke azt javasolja, hogy a buszok tíz percenként járjanak.

"Ehhez nagyjából plusz öt buszt kellene valahonnan keríteni. Erre azért van lehetőség a jelenlegi körülmények között is, és új utasokat is vonzana a járatra"

- mondta Kelemen Tamás.

A Budapesti Közlekedési Központ erre reagálva azt is közölte, hogy a repülőtéren jelentkező utasforgalom sokszor nem egyenletes, gyakran 3-4 repülőgép is egyszerre landol, ezért azok utasai az autóbuszok megállójába is egyszerre érkeznek. A társaság szerint a megtelt autóbusz elindítását követően még egy mentesítő járat is indul néhány perccel később.

A BKK hangsúlyozta, a menetrendben meghirdetettnél az utasforgalomtól függően több járat közlekedik, a 30 perces követés helyett gyakran 15 percenként.

A BKK hangsúlyozta, hogy a 100E jelzésű autóbusz indulása óta folyamatosan elemzik a járat utasforgalmát, a vizsgálat kiterjed a napi utasforgalom alakulására, és a hét egyes napjai közötti eltérésekre is. Jelenleg elemzik, hogy a szolgáltatás fejlesztése milyen irányban folytatódjon, a februári társadalmi egyeztetés keretében meghirdetett javaslatokat nyár elején véglegesítik.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Péntek hajnalban megérkezett a nagy havazás. Számos helyen akadtak el, csúsztak árokba járművek, kidőlt fák akadályozzák a közlekedést több úton.

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×