eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Sokat kell beszélgetni a gyerekekkel a reklámokról

Sokat kell beszélgetni a gyerekekkel a reklámokról

Reklámmentessé vált az M2 gyermek- és ifjúsági csatorna abban az idősávban, amelyben a legkisebbeknek szóló műsorok láthatók. Pap Szilvia, a Nemzeti Média- és Hírközlési hatóság főosztályvezetője az InfoRádiónak elmondta: ez egyéni vállalás, ugyanis a gyerekcsatornákra külön nincs reklámtörvény.

„A magyar médiaszabályozás nem korlátozza a gyermekműsorok környezetében bemutatható reklámokat, de megállapít olyan gyermekvédelmi szabályokat, amelyek a kereskedelmi közlemény valamennyi formája esetén alkalmazandóak” - jelentette ki Pap Szilvia.

A rendelkezések kiindulópontja ugyanaz, mint a műsorszámok korhatári besorolását előíró rendelkezéseké, vagyis az, hogy

a kiskorúak életkoruknál fogva sérülékenyebbek és tapasztalatlanabbak, emiatt a felnőtt nézőknél kiszolgáltatottabbak.

Éppen ezért a szabályok szerint a hirdetők nem használhatják ki a kiskorúak életkorából adódó hiszékenységet, tapasztalatlanságot és a szüleik iránti bizalmat – fejtette ki a médiafelügyeleti főosztályvezető.

Sokat kell beszélgetni a gyerekekkel a reklámokról

„Éppen ezért egy kereskedelmi közlemény közvetlenül nem szólíthat fel kiskorúakat valamely áru, termék megvásárlására vagy bérbevételére. És arra sem buzdíthatja a gyerekeket, hogy rábeszéljék a szüleiket a reklámozott áruk megvásárlására. A kereskedelmi közlemény nem használhatja ki a gyerekek és szüleik közötti bizalmat” - mondta Pap Szilvia.

Hozzátette: a reklámok indokolatlanul nem is ábrázolhatnak kiskorúakat veszélyes helyzetben, az alkoholtartalmú italokat népszerűsítő reklámok pedig nem célozhatnak kifejezetten kiskorúakat és nem ábrázolhatnak alkoholt fogyasztó kiskorút sem.

A médiafelügyeleti főosztályvezető elmondta, hogy folyamatosan ellenőrzik a magyar joghatóság alá tartozó országos és körzeti televíziókat, csatornákat és rádiókat, és a bejelentések alapján is eljárnak.

Pap Szilvia közölte, hogy elég jó a helyzet a hatóság tapasztalatai szerint.

„A tévécsatornák és a rádiók betartják a törvényi rendelkezéseket, szerencsére kevés jogsértő példát tudok mondani.

Arra volt már példa egy kereskedelmi rádióban, hogy egy hirdetésben közvetlenül szólították fel a kiskorúakat egy gyerekeknek szóló újság megvásárlására” - számolt be a főosztályvezető.

Pap Szilvia úgy látja, hogy a jogszabályi környezet ebből a szempontból rendben van, és kezeli is a problémákat. Felhívta azonban a figyelmet a szülő-gyermek kapcsolat, illetve az iskolai és a szülői edukáció fontosságára.

„Igenis figyelnünk kell, hogy a gyermekek melyik televíziócsatorna mely műsorait és reklámjait nézik. Emellett pedig

nagyon sokat kell beszélgetnünk a gyermekünkkel arról, hogy mit hogyan gondolnak a reklámokkal kapcsolatban, hiszen ők hiszékenységük miatt fenntartás nélkül bármit elfogadnak, ami a televízióban, rádióban megjelenik, elhangzik”

- véli a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság médiafelügyeleti főosztályvezetője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×