Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Reklámadó: az idén már nem lesz adóemelés?

Reklámadó: az idén már nem lesz adóemelés?

50 százalékkal, 7,5 százalékra emelte az Országgyűlés a reklámadó mértékét, pedig Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter korábban úgy nyilatkozott, hogy az idén már nem lesz adóemelés.

A képviselők 117 igen szavazattal, 58 nem ellenében fogadták el a nemzetgazdasági miniszter javaslatát, amelynek értelmében a reklámadó mértéke az idei első félévben nulla százalék, július 1-jétől azonban 100 millió forintos árbevétel felett 7,5 százalék lesz az eddigi 5,3 százalék helyett.

Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője mivel a kormány eredeti javaslata nem 7,5, hanem 9 százalékra emelte volna a különadó mértékét, adócsökkentésként beszélt az emelésről.

"Csökkentettük az adókulcsot 9-ről 7,5 százalékra és miután teljes egészében az Európai Bizottság döntésének megfelelően vissza lehet igényelni a korábban befizetett adót, ezzel a 7,5 százalékos adóval tulajdonképpen kinyújtottuk az adómentesség idejét, hiszen egészen addig, amíg nem fizetjük vissza a korábban befizetett adót, addig értelemszerűen nem kell adót fizetni" - mondta a frakcióvezető.

A törvénymódosítást ugyanis az Európai Bizottság azon határozata indokolta, amely megállapította, hogy a reklámadó több ponton sérti az uniós állami támogatási szabályokat, ezért a jogszabály túlfizetésnek minősítette a június 30-ig már megfizetett reklámadót és elrendelte a már befizetett különadó visszatérítését. A kormány egyébként megtámadta a brüsszeli döntést és jogorvoslatot kért az Európai Bíróságtól, e jogvita azonban nem halaszthatta el az EB határozatának végrehajtását.

Az ellenzéki frakciók mindegyike elutasította az adóemelést.

"Kell a médiacégeknek nyilván hozzájárulni a dolgokhoz, de nem büntető alapon"- mondta Molnár Gyula, az MSZP elnöke.

"Az egész reklámadót ebben az esetben azért tartja a Jobbik a sajtószabadság elleni támadásnak, mert kifejezetten azoknak a cégeknek kedvez, akiket bőven kitöm közpénzzel a kormány" - mondta Volner János, a Jobbik frakcióvezetője.

Heltai László, az LMP gazdasági szakszóvivője úgy látja, hogy sem gazdasági sem szabályozási eszköznek nem alkalmas a reklámadó.

"A 7,5 százalék az pont elviheti sok kisvállalkozás vagy közepes vállalkozás profitját, tehát ez megint csak alkalmas arra, hogy egyes médiacégeket fenyegessenek, főleg az ilyen közepes méretűeket" - mondta.

Az ellenzék mellett a szakmai szervezetek is tiltakoztak az adóemelés ellen. Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke azt a kormányzati közlést is cáfolta, hogy történtek volna egyeztetések a lépésről.

"Alapvetően a teljes iparágat negatív irányba sodorja, már csak azért is, mert az iparágra jellemző profitabilitás, a profitráta nagyjából 3 százalék környékén mozog. A 7,5 százalék az nyilván lényegesen magasabb. Nagyon sok vállalat vagy tovább fogja hárítani, vagy olyan alternatív megoldáshoz fog nyúlni, amely sem a kormányzatnak, sem pedig az iparágnak nem tenne jót. Például a nagy vállalkozások akár elgondolkodhatnak azon is, hogy országhatáron túli székhellyel üzemeltetik vállalkozásukat" - figyelmeztetett Urbán Zsolt.

Dunai András, a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületének elnöke már a különadó meglétét is súlyosan aggályosnak tartotta, míg a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke, Kovács Tibor úgy látja, hogy újságírói, szerkesztői állások megszűnését vagy akár komplett médiumok eltűnését eredményezheti a reklámadó emelése.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, hogy milyen karácsonyfát érdemes választani. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre többen szeretnék megtudni, melyik típus mellett, milyen érvek szólnak. Az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választása mára az interneten is sokakat foglalkoztat, ezért a Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt, hazánkban és világszerte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 6. 08:18
×
×
×
×