A problémák között különbséget kell tenni, van, ami orvosi részt tartalmaz és van, ami kifejezetten szubjektív, például esztétikai jellegű – emelte ki a Semmelweis Egyetem fogpótlástani klinikájának tanszékvezetője.
Hermann Péter elmondta: „az előbbi esetén a páciens panasszal érkezik a rendelőbe, akkor minden orvosnak az a célja, hogy a fájdalomtól megszabadítsa. Ha meghaladja az orvosok szakmai tudását vagy technikai felkészültségét, akkor pácienst szakrendelőbe vagy egyetemi szintű szakellátásra továbbküldik.”
A tanszékvezető hozzátette, a második esetben egy elkészült fogpótlás valamilyen részével nem elégedett a páciens.
„Például egy kivehető fogpótlás stabilitásával, ilyenkor meg kell vizsgálni, hogy a szakma szabályai szerint készült-e, lehet-e annál jobbat készíteni. Egy teljes nemezes fogpótlásnál előfordul, hogy klinikai anatómiai körülmények is befolyásolhatják, hogy funkcionálisan mennyire stabil fogművet tudunk gyártani. Lehet, hogy a szakma szabályai szerint készült, a páciens, szubjektíven, mégis úgy éli meg, hogy nem stabil, nem jobb, nem szeret vele élni” - mondta Hermann Péter.
A Semmelweis Egyetem fogpótlástani klinikájának tanszékvezetője hangsúlyozta, nem mindegy, hogy egy fogpótlás mikor készül. Élő szervezetről van szó, ezért nem ugyanúgy működik a szavatosság, garancia, jótállás, mint egy tévévásárlás esetén.
„Általában egy év szokott lenni az az idő, ameddig az orvosok és a fogtechnikai laborok saját költségre újra elkészítik a fogművet” - jelezte Hermann Péter.