eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar

Januárban már utazhatunk a fonódó villamoson

A fonódó villamos-hálózat kiépítése év végére befejeződhet, januártól már utazni lehet az új vonalakon. Az elmúlt napokban a munkálatok miatt újra változott a forgalom a Frankel Leó és a Bem József tér környékén.

A fonódó villamos-projekt év végére befejeződik - hangsúlyozta Tarlós István az InfoRádió Aréna című műsorában múlt héten. A városvezető türelmet kért a Széll Kálmán téri építkezések miatti közlekedési káosztért.

Vasárnap egyébként újra változott a forgalmi rend a Bem József téren a Bem József rakparti útépítési munkák miatt. A Fő utcából a Margit híd irányába tartó forgalom a jövőben a tér déli oldalán futó útpályán keresztül tudja elérni a Bem rakpartot, amely a Bem rakpart felé lesz egyirányú. A téren keresztül vezető útpálya - a rekonstrukciót megelőző forgalmi renddel megegyezően - a Fő utca felé lesz egyirányú.

Hétfő estétől teljes szélességében lezárják a Komjádi Béla utca Frankel Leó út felőli torkolatát a Frankel Leó út környéki út- és vágányépítési munkák miatt. A Frankel Leó út megközelítése az Árpád fejedelem útja felől az Árpád fejedelem útjai parkoló - Zsigmond tér szerviz út útvonalon keresztül lesz lehetséges. A Frankel Leó úton továbbra is kizárólag az Üstökös utca irányába, egy forgalmi sávon lehet közlekedni. A mostani ütemtől a Harcsa utca az Árpád fejedelem útja felé egyirányú lesz.

A budai oldalon az év végére jöhet létre az észak-déli új villamoshálózat egymásba fonódó vonalakkal. Az Origo hívta fel rá a figyelmet, hogy a Margit híd budai hídfője alatt nincs elég hely a két vágánynak, így a két irány egymásba fonódva épül: az egyik jobb sínszála közvetlenül a másik bal sínszála mellé kerül, így itt egyszerre csak az egyik irányban haladhatnak majd a villamosok.

A 17-es villamost összekötik a 4-es, 6-os villamos sínjeivel a Széll Kálmán tér felé, onnan pedig a 61-es vonalán Krisztinavároson át, illetve a BAH-csomópontot érintve a Móricz Zsigmond körtér irányába. Szintén a Móricz Zsigmond körtér felé halad a másik ág a budai rakparton, ahol a 19-es és a 41-es villamos járt. A körtérről délre ismét két irányba halad a fonódó villamos: a Bartók Béla úton a Kelenföldi pályaudvar a cél, a Fehérvári úton viszont Budafokra, a Savoya Parkba, illetve Kamaraerdőbe.

A fonódó hálózat járatai közül a leghosszabb vonala a 41-esnek lesz, ezzel 60 perc alatt lehet majd eljutni a Bécsi úttól Kamaraerdőig. A fonódó villamos-vonalon az új CAF villamosok rövidebb kiadásával lehet utazni majd.

Hanganyag: Szabó Gergõ

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára

Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára

A nagy nemzetközi sportesemények kapcsán általában a közvetlenül látható eredményeket értékeljük, vagyis a kimagasló sportteljesítményt, ugyanakkor sokan felhívják a figyelmet arra a hosszú évekig tartó munkára és a kitartásra is, amely egy-egy teljesítmény mögött áll – ez áll az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzésében, amely az olimpikonná válás árát vizsgálta.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×