eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik

Meddig bírják a lapok a versenyt az internettel?

Míg a világ legnagyobb bulvár-és társasági lapjai megszenvedik a gazdasági recessziót, a hazai újságok népszerűsége szinte töretlen. Kérdés azonban, hogy meddig tudnak versenyezni a hasonló témájú, ám ingyenes és gyorsabb online felületekkel.

A világ legnagyobb bulvár-és társasági lapjai is szenvednek a gazdasági recessziótól. A New York Times adatai szerint 2008 júliusa és decembere között 11 százalékkal csökkent az ilyen jellegű amerikai sajtótermékek újságárusoknál értékesített példányainak száma. A veszteség mértéke azért is ad okot ijedtségre a piaci szereplők körében, mert ezekre a lapokra kevesen fizetnek elő, a legtöbben naponta vásárolják őket.

A köztudottan árérzékeny magyar piacon azonban, úgy tűnik, ennyire nem vészes a helyzet. A legnagyobb példányszámú napilap, a Blikk átlagos napi eladása 2008 második félévében ugyan csökkent - az első hat hónaphoz képest naponta átlagosan 14 ezer példánnyal -, a Bors viszont majdnem ugyanennyivel növelte eladásait. Az eredményeket akár a két lap közötti rivalizálás számlájára is írhatnánk, és talán nem véletlen az sem, hogy sajtóhírek szerint a Blikk kiadója felvásárolná a Borsot jegyző Hír Rádió Zrt-t.

Ugyanakkor egyre többen látogatják az újságok honlapjait. A blikk.hu átlagos látogatottsága hónapról-hónapra 4-6 százalékkal növekszik, de a Bors oldala is erőteljes növekedést mutat.

A látogatottsági arányok növekedése nem véletlen: egyre több ember rendelkezik internetkapcsolattal, a világhálót használók köre egyre bővül, az idősebbek között is növekszik a felhasználók száma. Ezzel együtt egyre több felhasználó számára fontos, hogy a lapok szinte minden cikket, még top sztorikat is publikálnak az online felületeken - a nyomtatott példányok megjelenésével egy időben.

Ugyanakkor úgy tűnik, hogy Magyarországon a bulvároldalak olvasottságának növekedése egyelőre nem jár együtt azzal, hogy kevesebb ilyen tematikájú nyomtatott sajtóterméket olvasnánk.

A gazdasági visszaesés inkább a drágább, heti társasági magazinokat viselte meg. Ugyan a legnagyobb példányszámú Story magazin népszerűsége töretlen - havonta átlagosan 283 ezer példányban vásároljuk -, de a piac többi fontos szereplőjénél visszaesés tapasztalható: a Best és a Hot magazin is egyaránt vásárlókat vesztett 2008 utolsó hat hónapjában.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. május 18. 10:22
×
×
×
×