A megkérdezett háztartások 31,9 százalékát biztosan, 30,5 százalékát pedig valószínűleg befolyásolja a válság, amikor utazásaikról döntenek - derült ki az 1000 fős felmérésből. A válaszadók 47,3 százaléka azt mondta, hogy nem befolyásolja utazási döntésében a válság, továbbra is megengedhetik maguknak a korábbi színvonalú és gyakoriságú utazásokat. Egy részük megpróbálja megkeresni a megszokott utazásokhoz szükséges összeget, mások pedig inkább másról mondanak le az utazás kedvéért - fejtette ki Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke.
A megkérdezett háztartások 24,4 százaléka nem tervez többnapos utazást 2009-ben , amelynek oka elsősorban anyagi korlátokban, és a válság miatti óvatosságban keresendő.
A felméréséből az is kiderül, hogy a válság által érintettek háromnegyede összességében kevesebb pénzt fordít majd utazásra 2009-ben. Ezt többféleképpen tervezik megvalósítani: 15,1 százalék kevesebb időt fordít utazásra, 21,6 százalék közelebbi úti célt választ, míg 15,5 százalék személygépkocsival, busszal, vonattal elérhető helyekre utazik. Csaknem 5 százalék pedig úgy spórol, hogy diszkont légitársasággal utazik.
Niklai Ákos szerint a belföldi turizmus felértékelődhet, ha a hazai szolgáltatók versenyképes árakat kínálnak és megfelelő promócióval állnak elő.
Az idei a kulturális turizmus éve, amelynek keretében rengeteg fesztivált, koncertet és kiállítást szerveznek. A Magyar Turizmus Zrt. elnöke kiemelte: érdekes módon külföldön váltott ki nagy érdeklődést a rendezvénysorozat belföldre szánt kampánya.
Hanganyag: Szépvölgyi István