A BKV közleménye szerint az új rendszerű felszíni ellenőrzés november 3-án a 4-es és 6-os villamosok Moszkva téri végállomásán kezdődik és november 10-én, a Móricz Zsigmond körtéri és a Fehérvári úti végállomásoknál folytatódik. Az ellenőrzésekre a legforgalmasabb reggeli és délutáni időszakokban kerül majd sor.
A BKV közleményében kiemelte, hogy a villamosokra való felszállás utáni jegykezelésre külön ellenőri csoportok figyelnek majd.
A közlekedési cég tájékoztatása szerint a végállomásokon a jegyvizsgálók mellett biztonsági őrök is ellenőrzik az utasokat.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője, aki egyúttal a BKV felügyelőbizottságának is tagja, az MTI-nek nemrég úgy nyilatkozott: értelmetlennek tartják ezt a megoldást, mivel aki bliccelni akar, az elsétál a következő megállóig, s ott száll fel a járműre. A Moszkva tértől, ahol az első ilyen kordon lenne, alig 150 méter van a Széna téri következő megálló, ahol már nem lenne kordon.
A BKV viszont úgy reagált, hogy a bliccelők 2008-ban várhatóan 10,5-11 milliárd forint kárt okoznak a társaságnak, ebből az összegből pedig akár 150 új buszt is beszerezhetnének. Az új rendszert pedig már tesztelték az Etele téren és ott jó tapasztalatokat szereztek. A cél nem a büntetés, hanem a bliccelés visszaszorítása - tájékoztatott a közlekedési vállalat.