Hétfőn indította el reklámkampányát az MSZP abból az alkalomból, hogy feléhez érkezett a parlamenti ciklus. Nyakó István, a párt szóvivője ezzel kapcsolatban nem volt hajlandó elárulni, mennyibe kerül a reklámkampány a szocialistáknak.
Költségeinkkel, kiadásainkkal, bevételeinkkel természetesen el fogunk számolni az Állami Számvevőszék felé, ez a januári Magyar Közlönyben fog megjelenni. Ugyan jelentek meg találgatások a sajtóban arról, hogy mennyibe került a mostani kampány, de nem ez a lényeg, hanem a tartalma - mondta Nyakó István az InfoRádiónak.
A szóvivő azzal indokolta a reklámkampány szükségességét, hogy a ciklus feléig értek, és "kell mindenképp egy félidei jelentés", amit szerinte talán el is várnak a választók. Ez ugyanakkor "nem elszámolás - azt a negyedik év végén teszi meg minden magára valamit is adó kormánypárt -, hanem egy eredménykampány".
Afelől is érdeklődtünk, honnan vette a párt az adatokat az akcióhoz. Nyakó István leszögezte: az adatok természetesen a Központi Statisztikai Hivataltól származnak, és szerinte azt mutatják, "túl vagyunk a nehezén, de még vannak feladatok".
Mint mondta, nem állítják, hogy "tejjel-mézzel folyó Kánaán lesz a köztársaság", de rá kívánnak arra mutatni, hogy az a "csődkommunikáció", amelyet a Fidesz immár négy-öt éve folytat, nem tükrözi az ország helyzetét.
A mai lapokban már láthatóak a hirdetések. Az MSZP ezekben azt állítja, hogy "idén növekedésnek indultak a reálbérek, és minden esélyünk megvan, hogy újra szárnyaljon a gazdaság."
A riporter megjegyzésére, hogy ez nem tényszerű állítás, és inkább a vélemény kategóriájába tartozik, Nyakó István úgy felelt: az év végén meglesz az az elszámolás is, amivel bizonyítani tudják majd, hogy a gazdaság, az ország szekere igenis elindult, és ezt fogja szolgálni az az adó- és járulékcsökkentés is, amit minden parlamenti párt támogatásával fognak bevezetni a következő egy-három évben.
Hanganyag: Sigmond Árpád