Egy párt kampányának sikerét az mutatja, hogy a bizonytalanokat mennyire tudja befolyásolni - emelte ki Ágh Attila.
A Fidesz esetében ez a tényező abban mutatkozik meg, hogy tudja-e azokat is mozgósítani, akik nem feltétlenül a három népszavazási kérdésre figyelnek, hanem általában konfrontálódnának a kormánnyal - fogalmazott.
A politológus szerint a Fidesz abban hibázott a népszavazási kampány során, hogy nem épített hidat, hiszen Tarlós István balról támadta a három intézkedést, Orbán Viktor viszont megpróbálta középről és kormányellenes érvekkel felszólítani az egész lakosságot, ám olyan nem hangzott el, ami a két dolgot összekötötte volna.
Az MSZP-nek relatíve sikere van abban, hogy megpróbálta a referendum jelentőségét csökkenti egy hideg kampánnyal, és azt mondani, hogy nem érdekli az eredmény - vélekedett Ágh Attila.
Hozzátette: a felmérések szerint csökken azok aránya, akik szerint a referendum eredménye befolyásolná a kormány sorsát.
Az SZDSZ egy eleve sikertelen kampányt kezdett, rossz témaválasztással, jelszavakkal és szimbólumokkal - emelte ki a politológus.
Hozzáfűzte ugyanakkor, hogy az SZDSZ-nek a nem szavazatokra buzdító kampányával csak nyerni lehet, mert a nemek aránya várhatóan meg fogja haladni a kisebbik kormánypárt szavazóinak arányát, és könnyű lesz azt bejelenteni, hogy nem öt százalék alatti párt a liberális.
Hanganyag: Sigmond Árpád