eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia

Eredménytelenül zárult a MÁV és a VDSZSZ egyeztetése

Eredménytelenül zárult az egyeztetés a szakszervezet követeléséről vasárnap délelőtt a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-START Zrt. között. Az érdekképviselet délután a MÁV Zrt.-vel sem tudott megállapodni a bérkövetelésről, a tárgyalás a sztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatásokról folytatódik.

A MÁV Zrt. vezetésével sem tudott megállapodni a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) a bérkövetelésekről.

Eredménytelenül zárult a személyszállítással foglalkozó MÁV-Start Zrt.-vel folytatott délelőtti egyeztetés is.

A vasúttársaság és a szakszervezet még a sztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatásokról tárgyal.

A VDSZSZ azt követeli, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve 10 százalék többletbérfejlesztést kér a megajánlott 6,9 százalék mellett a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozóinak, a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV Gépészet Zrt. munkavállalóinak.

Gaskó István, a VDSZSZ elnöke azt mondta: alaptalan a MÁV-START hivatkozása, hogy az üzleti tervben nincs fedezet a 10 százalék többletbéremelésre, hiszen a MÁV START-nak még nincs is elfogadott üzleti terve. Utalt arra, hogy a MÁV-START felügyelő bizottsága meg sem tárgyalta a készülő üzleti tervet, amelyet csak a felügyelő bizottság véleményével lehetne felterjeszteni a tulajdonosnak.

A VDSZSZ elnök szerint az üzleti terv tervezetében vannak olyan tartalékok, amelyek elegendőek lennének a többlet 10 százalék bérfejlesztéshez. Mint mondta: a január 15-i tárgyaláson már előzetesen megállapodtak a MÁV-START-nál a 10 százalékos bérfejlesztési igény kielégítéséről különböző technikákkal, de ezt a MÁV-START tulajdonosa nem engedélyezte. Az a megoldás mintegy 1,1 milliárd forintba került volna a MÁV-START-nak, aminek fedezete a tartalékok között benne lehetne az üzleti tervben.

Gaskó István kifogásolta, hogy a MÁV-START mintegy 200 millió forintot költ jogi szolgáltatás megvásárlására, miközben jogi szervezete, a MÁV Zrt.-nek pedig jogi igazgatósága van, továbbá indokolatlan szakértői megrendelésre tartalékolnak forrást a készülő üzleti tervben.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója közölte: már felvették a kapcsolatot a Volán Egyesüléssel, hogy egy elhúzódó vasutas sztrájk esetén autóbuszokkal pótolják a kimaradó vonatokat. Hozzátette: a BKV-val már szóban megállapodtak arról, hogy a MÁV buszokat bérel a fővárosi társaságtól.

A VDSZSZ követelései alátámasztására február 1-jén, péntek hajnal 3 órakor határozatlan idejű munkabeszüntetésbe kezdett, amelyet délután 12 órakor felfüggesztett.

Gaskó István, a VDSZSZ elnöke szombaton a MÁV Zrt.-nél folytatott egyeztetést követően elmondta: ha nem születik megállapodás a tárgyalásokon, akkor legkésőbb hétfőn, akár nulla órától folytatódhat a sztrájk.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×