Az átadó ünnepségen Kóka János korábbi gazdasági miniszter elmondta, hogy a 37-es út kétszer két sávja európai uniós forrásból, a közútprogram részeként valósult meg.
Az útfejlesztések kapcsán beszámolt arról, hogy az uniós támogatások mellett a közutak fejlesztésére fordíthatják a matricabevételekből származó összeget is, amely idén 5 milliárd forinttal haladta meg a tervezettet.
Hozzátette: az elkövetkező hét évben Magyarország infrastrukturális fejlesztésekre 2.000 milliárd forintot fordíthat.
Szabó György, a regionális fejlesztési tanács elnöke arról szólt, hogy a 37-es út négysávosítása az I. Nemzeti Fejlesztési Terv egyik legnagyobb beruházása Észak-Magyarországon.
A kormány megkülönböztetett figyelemmel támogatja az Észak-magyarországi Régiót, amelyet az is tükröz, hogy mintegy 200 milliárd forint értékben fejlesztettek a térségben, mindehhez összességében 191 milliárd forint pályázati forrást nyertek. Ezzel az egy főre jutó elnyert pályázati támogatás összege az északi régióban a legnagyobb - jelentette ki.
A 37-es főút csaknem 8,5 kilométeres szakaszának részeként a Bársonyos-csatorna fölött átépítették a már meglévő hidat, mellette az új nyomvonalon és a szervizút felett két új híd épült, illetve szintén új hidat emeltek a meglévő mellett a Hernádon.
Felújították az arnóti és a gesztelyi körforgalmú csomópont közvilágítási hálózatát, illetve zajvédő falakat építettek.
Nem kellett kötbért fizetni
A 37-es út Felsőzsolca és Gesztely közötti szakaszának négysávosításával a kivitelezőnek májusban kellett volna elkészülnie, a befejezési határidőt legutóbb a rendkívüli esőzésekre hivatkozva módosították július 31-éről november 15-ére.
Béni Gyöngyi, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője november 26-án az InfoRádióban elmondta: a kivitelezőnek nem kell kötbér fizetnie, mert ettől a rendkívüli időjárás miatt eltekintett a megrendelő, vagyis az állam.