eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria

Szcientológus e-mail-kampány egy újságíró ellen

E-mail-kampányba kezdtek szcientológusok a Heti Válasz újságírója ellen, aki a hetilap múlt heti számában publikálta a száz legbefolyásosabb magyarországi szcientológus listáját. Lapszemle.

A Magyar Nemzet arról számol be, hogy szervezett akcióra emlékeztető módon lejárató elektronikuslevél-kampányba kezdtek egy újságíró ellen magukat szcientológusnak valló emberek. A Heti Válasz munkatársa a minap megszellőztette a 100 legbefolyásosabb szcientológus listáját. A fenyegető hangú tiltakozásokban felbukkan az az érv, hogy ezzel vallási érzékenységet sértett a hetilapos újságíró, holott a listán található siker- és üzletemberek a nyilvánosságnak már megvallották szcientológiai érintettségüket.

A Népszabadság cikke szerint magyar politikus kifejezetten "zöld" imázzsal még nem szerzett magának magas ismeretséget. A többi mellett ez derül ki a Tárki és az Image Factory júliusban végzett közvélemény-kutatásából. A felmérés a Társadalmi Klímariport nevet viselő kutatássorozat első eleme volt. Kiderült belőle: elhanyagolható azok aránya, akik nem látják veszélyesnek az éghajlatváltozást, a pártok és a politikusok mégis ritkán tűzik zászlajukra a globális felelősség ügyét. A kis pártok azonban programjaikban kétszer akkora hangsúlyt fektetnek a környezet megóvására, mint az MSZP vagy a Fidesz.

A Világgazdaság arról ír, hogy a korrupció és a közbeszerzések kapcsolatáról nincsenek kézzelfogható bizonyítékok, jogerősen befejezett ügyek, illetve átfogó elemzések; így még csak megbecsülni sem lehet, milyen mértékű a jelenség. A felmérés a Közbeszerzések Tanácsa célirányos kutatásra készül. A kezdeményezés úttörő jellegű, hiszen egyetlen uniós tagországban sem folytatott le közbeszerzési szervezet ilyen tematikus felmérést.

A Napi Gazdaság cikke szerint néhány 10, vagy 100 millió forint megtérülhet az Orbán-kormány alatt beszerzett stadionbeléptető-rendszer vételárából, ugyanis a jelenleg végelszámolás alatt álló Sportfolió Kht. az öt éve raktárban porosodó rendszerből a még korszerűnek számító jegynyomtatókat és a beléptető kapukat eladná. Orbán Sándor igazgató elmondta a lapnak, hogy a több száz jegynyomtató és kapu iránt akad érdeklődő, akár a teljes készlet piacképes lehet. Az Orbán-kormány 2001-ben indította el a labdarúgás fejlesztését célzó programját. Ennek keretében a Sportfolió Kht. az első két évben 11,5 milliárd forint forráshoz jutott, ebből 5 milliárd ment el az elhíresült stadionbeléptető rendszer megvásárlására.

A Portfolio.hu annak próbál utánajárni, miért ilyen gyenge a magyar gazdaság teljesítménye. A második negyedévben igen gyenge volt a gazdaság növekedése, mindössze 1,4 százalékos ütemben bővült, ami 11 éves mélypontot jelent. Ez jócskán az elemzői várakozások alatt marad, az optimistább előrejelzéseknek pedig éppen csak a fele.

Hanganyag: Szabó Zsuzsa

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Sokkal több a megműveletlen hazai szőlőterület, mint a korábbi években. A probléma mára a nagy hagyományokkal és presztízzsel rendelkező borvidékeket is elérte. Az Agrárszektor főszerkesztője azt mondta az InfoRádióban, hogy folyamatosan romlik a munkaerő minősége is, miközben egyre több gazdaság veszteséges, így valószínűleg nehéz évek várnak a magyar borágazatra.

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
A szemes kávé felé hajtja a drágulás a fogyasztókat

A szemes kávé felé hajtja a drágulás a fogyasztókat

Már meghallgatható a Portfolio Checklist vasárnapi különkiadása. A műsornak egyetlen témája volt: április első felében elszállt, és 18 havi csúcsig ugrott az arabica típusú kávé határidős jegyzése. A képet tovább bonyolítja, hogy a robusta kávé termékpiaci ára gyorsabban nőtt, mint az arabicáé, s így ismét konganak a vészharangok, hogy holnapra luxussá válik a mindennapi feketénk. A témáról Árok Gábort, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának vezetőjét kérdeztük.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×