eur:
385.44
usd:
354.92
bux:
67983.6
2024. május 21. kedd Konstantin

A metró legkényesebb pontja: az alagútfúrás

A közlekedésért felelős főpolgármester-helyettes szerint meglesz a szükséges forrás a 4-es metró építésének első szakaszához, azaz a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti rész megépítéséhez. Hagyó Miklós az InfoRádiónak azt mondta: elképzelhető, hogy túllépik a megadott költségeket és határidőt, de ez nem veszélyeztet más fővárosi fejlesztést.

-Mennyibe kerül a négyes metró?

- Az első szakasz 230-233 milliárd forintba kerül, a maradék 90 milliárd forint pedig a kettes szakasz építéséről szól.

- Sajtóhírek szerint folyamatosan emelkednek a beruházás költségei és a határidő is csúszik. Meg tudja ezt erősíteni?

- Az első szakaszt tekintve a beruházás talán legkényesebb, még hátralévő pontja az alagútfúrás. Természetesen számtalan próbafúrás történt, de egy 7,2 kilométeres szakaszon, ahol mélyen a föld felszíne alatt indul majd el a két fúrópajzs... bízzunk benne, hogy semmi olyan rendkívüli kőzetbe vagy nehézségbe nem fogunk ütközni, amely esetleg tovább növelheti a költségeket. De ezt csak akkor tudjuk majd pontosítani, amikor a fúrópajzsok elérik a Baross teret.

- Elképzelhetőnek tartja, hogy hacsak egy időre is, de leálljon a beruházás, ha Brüsszel nem a kívánt összeget biztosítja?

- Nem tudom elképzelni.

- Vannak olyan tanulmányok, melyek szerint a 4-es metróra fordított összegből rengeteg más dolgot meg lehetne valósítani. Nem gondolkoztak azon, hogy inkább Budapest közlekedési infrastruktúrájának teljes megújítását hozzák előnybe a 4-es metróval szemben?

- Hogy tetszik látni, a budapesti, meglévő közúthálózaton férne még el fejlesztés?

- Itt új budapesti hidakról, illetve akár alagútról vagy a villamos- és autóbuszközlekedés-fejlesztéséről lenne szó.

- Ebben a ciklusban megújul két budapesti híd, a Szabadság és a Margit híd, illetve átadnak egy új hidat is, az északi, Megyeri hidat, amely az M0-ás hídja. Természetesen más egyéb felszíni fejlesztéseken is dolgozunk.

- Az európai uniós támogatásokat nem emésztheti fel a 4-es metró? Juthat a következő hét évben brüsszeli forrás más budapesti fejlesztésekre, vagy pedig mindent visz a 4-es metró?

- Számtalan jelentős európai uniós beruházás lesz a fővárosban. Engedje meg, hogy csak a jelenleg is folyamatban lévő csepeli központi szennyvíztisztító-telepet említsem meg, amely közel 120 milliárdos beruházás. Említhetném a dél-budai szennyvíztisztítót is, vagy Budapest teljes körű csatornázását. Számtalan nagy európai uniós programunk van, amelyek nem függnek össze a 4-es metró beruházással.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A hajózási szakértő elmondta, miért nem érzékelhette a becsapódást a szállodahajó legénysége

A hajózási szakértő elmondta, miért nem érzékelhette a becsapódást a szállodahajó legénysége

A Magyar Hajózási Országos Szövetség szóvivője szerint a motorcsónak valószínűleg nagy sebességgel haladt, a szállodahajó legénysége pedig nem érzékelte az ütközést, amit alátámaszthat a két jármű tömege közötti különbség is.

Itt a jegybank kamatdöntése

Keddi ülésén 50 bázisponttal, 7,25 százalékra mérsékelte az alapkamatot a Magyar Nemzeti Bank monetáris tanácsa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Virág Barnabás: Nincs hová sietnünk a kamatcsökkentésekkel

Virág Barnabás: Nincs hová sietnünk a kamatcsökkentésekkel

Mai ülésén újabb fél százalékponttal mérsékelte az alapkamatot a Magyar Nemzeti Bank, ezzel 7,25%-ra mérséklődött az irányadó ráta. A döntés mögötti megfontolásokról és a kilátásokról Virág Barnabás MNB-alelnök beszélt. A jegybank kommunikációja nem sokat változott április óta, továbbra is a nagy óvatosságot hangsúlyozza, amivel próbálja elvenni a viszonylag lendületes kamatvágások élét. Virág Barnabás a második félévre vonatkozóan igen óvatosan fogalmazott, csupán azt hangsúlyozta, hogy "nincs hová sietnünk", vagyis a második félév várhatóan jóval kisebb lazító lépésekez hoz majd.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×