eur:
393.58
usd:
354.01
bux:
72131.1
2024. szeptember 6. péntek Zakariás

Folyamatos sztrájkkal fenyegetnek a villamosipari dolgozók

Ma a munkáltatók képviselői is bekapcsolódnak a villamosenergia-ipari szakszervezetek és a gazdasági tárca közötti tárgyalásokba, az egyeztetéseken az ágazat dolgozóinak és nyugdíjasainak járó kedvezményes áramtarifáról lesz szó.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium korábban többször közölte, hogy az árampiac július 1-jei liberalizálása után nem akarja és nem tudja finanszírozni a villamosenergia-ipari dolgozók kedvezményes tarifáját. A tárca a jövőben csak olyan megoldást támogat, amelyet nem a többi fogyasztó, hanem az érintett vállalatok fizetnek.

A Villamosenergia-ipari Társaságok Munkáltatóinak Szövetsége jelezte: készek tárgyalni a finanszírozás átalakításáról. Az ágazat dolgozói és nyugdíjasai jelenleg a lakossági áramdíj 37 százalékáért kapják az villamos energiát.

A szakszervezetek sztrájkbizottsága közölte: ha nem tudnak megállapodni az ügyben, akkor február 6-án kétórás figyelmeztető sztrájkot tartanak, majd február 8-án nyolcórás, február 12-étől pedig folyamatos munkabeszüntetést szerveznek.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Több ezer milliárdnyi közlekedési fejlesztést jelentett be a kormány a fejlesztéspolitikai kihívások közben

Több ezer milliárdnyi közlekedési fejlesztést jelentett be a kormány a fejlesztéspolitikai kihívások közben

Az Európai Unió kohéziós politikája a felszínen sikertörténet: a keleti bővítés tagállamai jelentősen felzárkóztak az EU fejlettségi átlagához, de regionális szinten megmaradtak, sőt néha nőttek is az egyenlőtlenségek. Brüsszelben is egyre többen beszélnek a szükséges reformokról. Magyarország helyzete viszont speciális, a jogállamisági viták miatt nem fér hozzá az uniós forrásokhoz, ami új kihívást jelent – többek között ezekről a témákról volt szó a 62. Közgazdász-vándorgyűlés „Mi van, ha nincs? A kohéziós források perspektívái” című panelbeszélgetésen. A kormány képviselői ismertették, hogy több ezer milliárd forintnyi közlekedési – vasúti és közúti –, valamint építőipari fejlesztésekre készül a kabinet. De arról is számot adtak, hogyan átalakítják a jelenlegi kohéziós politikai megközelítését, szakértők pedig arról, milyen szempontokra kell figyelni ennek során.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×