Az intézmény főigazgatója elmondta: hajó megmentése érdekében elődje úgy döntött, hogy külső vállalkozót keres.
A megbízást elnyerő Múzeum Hajó Kft. több mint 40 millió forintból végezte el a munkát, ennek fejében 10 éves üzemeltetési jogot kapott a Kossuth-hajóra.
Sági Zoltán emlékeztetett: a tárcától 2006 februárjában kapott utasítást a felújítás kivizsgálására, de a kft. nem működött együtt, ezért polgári pert indítottak.
Hozzátette: időközben elkezdett befolyni a víz a hajóba, és a szakértők bevonásával indult vizsgálat megállapította, hogy csaknem 30 millió forint értékű munkát és anyagot kispóroltak a felújításból.
A rendőrség megállapította, hogy bűncselekmény történt, ami azonban 2005-ben elévült.
Bejelentésekre készül a kormány – rendkívüli időpontban





