eur:
390.75
usd:
359.84
bux:
73174.1
2024. július 29. hétfő Flóra, Márta

Másfél milliárdos adóssága van Kispestnek

Kispest a dél-pesti régió központi kerülete. Nemcsak elhelyezkedése, hanem Budapest egyik legforgalmasabb és egyben leglepusztultabb tömegközlekedési csomópontja, a "Köki" is azzá teszi. A legnagyobb viták pont e térség megújításával kapcsolatos beruházásokról folynak a kerületben. Az InfoRádió ma esti választási vitaműsorában két kispesti polgármester-jelöltet - Gajda Pétert (MSZP) és Tarnai Richárdot (Fidesz) látja vendégül.

Kispest 1871-ben vált önálló kisközséggé a korábban Colonie Klein Pesth nevű településből.

Három év múlva Kispest Pestszentlőrinccel együtt már nagyközséget alkotott, majd 1911-ben járási székhely lett, egészen az 1950-ben bekövetkező budapesti csatlakozásig, amikor létrejött belőle a főváros XIX. kerülete.

A városrészt ma csaknem 70 ezren lakják.

Kispestet a rendszerváltozástól kezdve minden ciklusban más polgármester vezette, legutóbb a szocalista Steinerné Dr. Török Katalin volt a kerület első embere.

Az elmúlt négy évben a legnagyobb vita a Kőbánya-Kispest metróvégállomás mellé tervezett bevásárlóközponttal kapcsolatban lángolt fel.

Civil és zöld szervezetek, valamint ellenzéki pártok emelték fel a hangjukat a véleményük szerint forgalomgerjesztő és környezetromboló építkezés ellen.

A másik fél viszont azzal érvelt, hogy csak a befektető segítségével újulhat meg Budapest egyik leglepusztultabb és legforgalmasabb tömegközlekedési csomópontja.

Az ellenzék két másik beruházást, az úgynevezett Stefánia Házat és a József Attila Házat is gyakran bírálja. Az előbbi építése teljesen leállt, annak ellenére, hogy az önkormányzat segítséget nyújtott a befektetőnek, az utóbbinál pedig az ellenzék szerint számos szabálytalanság ellenére folytatódik az építkezés.

Négy éve a polgármester azzal vette át a vezetést, hogy a szegénynek számító önkormányzat vagyonát gyarapítani fogja. Jelenleg Kispestnek mintegy másfél milliárd forintos adóssága van.

Az önkormányzat a pénz egy részét a járdaprogramra költötte. Szintén ígéret volt, hogy az új, szocialista vezetés javítja a lobbikapcsolatot a fővárossal, hogy több forráshoz juthasson, több fejlesztésbe kezdhessen.

Ellenzéki vélemények szerint ez sem sikerült maradéktalanul. A kerületi lakosságnak az átmenő forgalom és az azzal járó zaj- és légszennyezés az egyik legnagyobb problémája.

Az M5-ös autópálya bevezető szakaszán, a Nagykőrösi úton több kártalanítási per is indult ezzel kapcsolatban, de a Határ úton is gyakran panaszkodnak. Emellett a legtöbb környezeti problémát az illegális hulladék-lerakóhelyek okozzák, felszámolásuk hatékonyabb fellépést igényel.

Címlapról ajánljuk
Andrásfi Tibor negyedik, Pupp Réka ötödik – összefoglaló a magyarok vasárnapjáról

Andrásfi Tibor negyedik, Pupp Réka ötödik – összefoglaló a magyarok vasárnapjáról

Andrásfi Tibor párbajtőrvívó a negyedik, Pupp Réka cselgáncsozó az ötödik helyen végzett az olimpia második napján. Mind a két csapatunk, a női kézilabda és a férfi vízilabda is egygólos győzelmet aratott. Major Veronika nyolcadikként zárta a légpisztolyos női döntőt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.29. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×