A korábbinál lényegesen alacsonyabb árakat az új, alacsonyabb követelmények eredményezték. A korábbiaknál kisebb sebességre tervezték ugyanis az utat, változik a sávszélesség és a felhajtók hossza is. Ezek a megváltozott műszaki paraméterek azonban az autópálya normál használatát nem fogják befolyásolni - hangsúlyozta az InfoRádióban nyilatkozó Reményik Károly.
A Nemzeti Autópálya Rt. elnök-vezérigazgatója szerint nem igaz az, hogy a környező országok, például Horvátország autópályáinak ára alacsonyabb, mint a magyarországiaké. Ugyanolyan műszaki tartalommal, ugyanannyi csomóponttal és ugyanolyan szolgáltatásokkal számolva a magyar autópályák sem drágábbak - jelentette ki Reményik Károly.
Arra a felvetésre, hogy az aszfalt minőségi különbségei miatt a horvát pályán kevesebbet fogyasztanak az autók, mint a magyar autópályákon, az elnök-vezérigazgató rámutatott: egyrészt nincs standard aszfaltminőség, másrészt Horvátországban nagy fagyok sincsenek, ami másfajta összetételű bitumen-fedőréteget enged.
Annak kapcsán, hogy egy nemrégiben végzett munkaügyi vizsgálat során kiderült: az autópályák építésén a munkások 60 százaléka feketén dolgozik, Reményik Károly azt mondta: ők csak annyit tudnak tenni, hogy az ilyen szempontból elmarasztalt cégeket a jövőben kizárják a tenderekből.
Moszkva "feltételek nélkül" tárgyalna, de...