Infostart.hu
eur:
388.56
usd:
329.92
bux:
110890.99
2025. december 23. kedd Viktória
A budapesti Nagykőrösi úton telepített Véda közúti intelligens kamerának nevezett új fix traffipaxok 2016. április 4-én. Az új kamerák, amelyek április 5-én reggeltől fognak működni, sebességmérés mellett - a többi között - forgalomszámlálásra és többféle szabályszegés felismerésére, dokumentálására is alkalmasak. A rendszer 160 mobil sebességmérőt, valamint az ország egész területén 365 fixtelepítésű komplex közlekedésellenőrző pontot (KKEP) foglal magában, 134 útszakaszon.
Nyitókép: Koszticsák Szilárd

A rendőrök nem vicceltek: tényleg él a VÉDA-kamerák új funkciója

Csak óvatosan a biztonsági övekkel, mert nagyon sokba kerülhet.

Ahogy arról az Infostarton is beszámoltunk, a közlekedésbiztonság fokozása érdekében 2025. szeptember 18-án hatályba lépett az a rendelet, amely meghatározza a biztonsági öv használatának elmulasztásáért járó büntetés mértékét – a szabályszegés már korábban, július 5-től az objektív felelősség hatálya alá került –, és akkor a rendőrség közölte azt is, hogy a VÉDA rendszer kamerái rögzítik majd a szabálysértéseket, és a bírságot az üzembentartó kapja meg.

Mindez nem üres fenyegetés volt, mert a Blikk most arról írt, hogy egy férfit két hét alatt négy alkalommal büntettek meg ilyen szabálysértésért, és összesen 80 ezer forintot kell befizetnie, és mindannyiszor az öcsödi VÉDA-kapu készítette róla a felvételt. Ebből az is kiderült, hogy minden egyes szabálysértésért külön bírság jár, történjenek azok akár perceken belül.

A férfi megosztotta a tapasztalatait a Facebookon, és a hozzászólásokból kiderült, hogy nem ő az egyetlen, akit biztonsági öv nélküli vezetésért megbüntették az ellenőrzőkapu által készített felvételekre alapozva.

A hazai statisztika azt mutatja, hogy sokan még mindig nem használják a biztonsági övet: a rendőrség 2025-ös adatai szerint mindössze a gépjárművezetők nyolcvan százaléka csatolja be az övet, azaz tízből két sofőr még mindig öv használata nélkül vezet. Az anyósülésen utazók kilencven százaléka köti be magát, a hátul ülők közül azonban tíz emberből csak hét.

Az új szabályozás szerint az üzembentartónak és a gépjárművezetőnek kell gondoskodnia arról, hogy minden utas be legyen kötve. Ha egy, az övhasználat ellenőrzésére is alkalmas VÉDA-kapu vagy mobil VÉDA-rendszer egy járműben olyan utast észlel, aki nincs bekötve, akkor azt lefotózza, majd a rendszám alapján automatikusan elküldi a határozatot és a bírságot az üzembentartónak.

A be nem kötött biztonsági öv miatt a bírság:

  • lakott területen belül 20 ezer forint
  • lakott területen kívül 30 ezer forint
  • autóúton 40 ezer forint
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Ha egyetlen dolgot kell kiemelni a magyar megtakarítási és befektetési piacot meghatározó tényezők közül, akkor 2025-ben egyértelműen a hatalmas állampapír-kifizetések jutnak eszünkbe. Az évtizedek óta nem látott inflációs hullám következtében mintegy 1200 milliárd forint kamat és közel 3200 milliárd forint tőke zúdult ki idén az inflációkövető lakossági kötvényekből – a gigantikus pénzeső nemcsak az állampapírok, de az összes többi befektetés világát is fenekestül felforgatta. Váratlan fejleményként értékelhetjük, hogy a befektetési alapkezelők csak részben lehettek elégedettek: az állampapírokból felszabaduló pénzek jelentős részben ezen a piacon találták meg a helyüket, ugyanakkor a tőkebevonás mértéke alulmúlta a szektor terveit. Az állampapírok beágyazottságát jól mutatja, hogy a példátlan nagyságú kifizetések ellenére a lakosság idén is nettó vásárlóként volt jelen az államkötvények piacán, miközben más szereplők, például a pénzintézetek és a külföldi befektetők még nagyobb részt hasítottak ki a magyar adósságportfólióból. Látványos ábrákon mutatjuk, mik voltak a legizgalmasabb állampapír-piaci fordulatok 2025-ben – nem kérdés, hogy a téma helyet érdemel az év top 10 legérdekesebb sztorija között!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×