Michael O’Leary, a Ryanair diszkont légitársaság ellentmondásosan megítélt vezetője videón üzent a dolgozóknak.
Túl sok a pilóta és a személyzet. Előbbiekből 500 emberre nincs szükség, utóbbiakból 400-ra.
A Forbes magazin szerint a bejelentéssel próbált megágyazni annak a masszív elbocsátási hullámnak, amelynek nyomán akár 1500 Ryanair-dolgozó veszítheti el a munkáját.
A hír azért is megdöbbentő, mert két évvel ezelőtt a fapados cég több száz járatát volt kénytelen törölni – mivel nem volt elég pilóta, aki vezethette volna a gépeit.
Hétfőn közzétett adatok szerint az ír cég profitja jelentősen visszaesett, ezért felére csökkenti jövő évi növekedési célját, részben a Boeing 737 MAX-gépek szoftvergondjai miatt. Mint ismert, két légikatasztrófa után a gépeket több légitársaság a földre parancsolta, miközben a Boeing továbbra is keresi a módját, hogy ismét repülhessenek a gépei).
„Szeretnénk a lehető legtöbb állást megőrizni, de gyorsan kell reagálnunk a MAX-repülők késedelmes szállítására és az októberben várható, szabályozatlan brexitre” – közölte a Ryanair-főnök a dolgozókkal.
Egy tapasztalt Ryanair-pilóta éves fizetése évi 200 ezer euró (65 millió forint), tehát a cég milliós tételeket spórol meg a leépítéssel.
Az elbocsátások szeptember végén és karácsony után történnének
– tette hozzá.
A hír nyomán a brit és ír bázisú Ryanair-pilóták lehetséges sztrájkról kezdtek el beszélni. Ha igazán keményen vissza akarnak vágni, akkor ezt a British Airways-pilóták várható sztrájkjához időzíthetik.
Egyes szakszervezeti vezetők azt mondták, O’Leary megpróbálja megakadályozni, hogy a tagság szavazhasson a munkabeszüntetésről.
Mindeközben a Ryanair által használt munkaerő-közvetítő cég még mindig hirdet és személyzetet keres. Emellett a légitársaság júliusban pilótaképző programot indított a Bartolini Air lengyel repülőiskolával együttműködve.
A tervezett elbocsátások hírére 2 százalékkal emelkedett a Ryanair-részvények árfolyama, de ez nem ellensúlyozza a tavalyi, masszív 31 százalékos értékvesztést.