eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Nyitókép: Pixabay

Megtizedelné dolgozói létszámát a Ryanair

Kilencszáz pilótával és személyzettel van több, mint kellene – ezzel vezette fel a Ryanair a lehetséges masszív elbocsátások hírét.

Michael O’Leary, a Ryanair diszkont légitársaság ellentmondásosan megítélt vezetője videón üzent a dolgozóknak.

Túl sok a pilóta és a személyzet. Előbbiekből 500 emberre nincs szükség, utóbbiakból 400-ra.

A Forbes magazin szerint a bejelentéssel próbált megágyazni annak a masszív elbocsátási hullámnak, amelynek nyomán akár 1500 Ryanair-dolgozó veszítheti el a munkáját.

A hír azért is megdöbbentő, mert két évvel ezelőtt a fapados cég több száz járatát volt kénytelen törölni – mivel nem volt elég pilóta, aki vezethette volna a gépeit.

Hétfőn közzétett adatok szerint az ír cég profitja jelentősen visszaesett, ezért felére csökkenti jövő évi növekedési célját, részben a Boeing 737 MAX-gépek szoftvergondjai miatt. Mint ismert, két légikatasztrófa után a gépeket több légitársaság a földre parancsolta, miközben a Boeing továbbra is keresi a módját, hogy ismét repülhessenek a gépei).

„Szeretnénk a lehető legtöbb állást megőrizni, de gyorsan kell reagálnunk a MAX-repülők késedelmes szállítására és az októberben várható, szabályozatlan brexitre” – közölte a Ryanair-főnök a dolgozókkal.

Egy tapasztalt Ryanair-pilóta éves fizetése évi 200 ezer euró (65 millió forint), tehát a cég milliós tételeket spórol meg a leépítéssel.

Az elbocsátások szeptember végén és karácsony után történnének

– tette hozzá.

A hír nyomán a brit és ír bázisú Ryanair-pilóták lehetséges sztrájkról kezdtek el beszélni. Ha igazán keményen vissza akarnak vágni, akkor ezt a British Airways-pilóták várható sztrájkjához időzíthetik.

Egyes szakszervezeti vezetők azt mondták, O’Leary megpróbálja megakadályozni, hogy a tagság szavazhasson a munkabeszüntetésről.

Mindeközben a Ryanair által használt munkaerő-közvetítő cég még mindig hirdet és személyzetet keres. Emellett a légitársaság júliusban pilótaképző programot indított a Bartolini Air lengyel repülőiskolával együttműködve.

A tervezett elbocsátások hírére 2 százalékkal emelkedett a Ryanair-részvények árfolyama, de ez nem ellensúlyozza a tavalyi, masszív 31 százalékos értékvesztést.

Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×