A telefon, számítógép, táblagép, házi asszisztens és önvezető autó után saját hitelkártyát készül kibocsátani az Apple.
A több milliárd dolláros vagyonnal rendelkező technológiai óriás a bankszféra egyik nagy játékosával,
a 2008-as válság idején emlékezetes módon a „pénzvilág vámpírpolipjának” nevezett Goldman Sachs-szal szövetkezik.
Ideális lehet a frigy – jegyzik meg elemzők. Míg az Apple fogyasztói bázisa a céget szinte hívőként követő fiatal és fizetőképes emberekből áll, addig a Goldman hatalmas tudást halmozott fel a pénzügyi tranzakciók területén, de eddig nem sokat ajánlott az egyszerű fogyasztóknak.
Kommentátorok megjegyzik:
a lépés illeszkedik az Apple új irányvonalába, amely szerint több figyelmet kapnak a szolgáltatások, így az Apple áruház, a mobil fizetések és a zenesugárzás.
Friss céges adatok szerint a szolgáltatói részleg bevétele 31 százalékkal nőtt az év első negyedévében.
Mindeközben a Goldman szeretné fejleszteni lakossági banki szolgáltatásait, hogy ellensúlyozza a kereskedelmi banki ág veszteségeit. A cégvezetés tavaly olyan célt határozott meg, hogy az idén új forrásokból ötmilliárd dollár bevételt kell termelni.
Az Apple és a Goldman februárban kezdett el tárgyalni egymással arról, hogy milyen módon lehet részletfizetési kölcsönökhöz juttatni az Apple-termékek vásárlóit – jelentette a Wall Street Journal üzleti lap.
A leendő hitelkártyán az Apple Pay logó szerepel majd – a márka már ismert az érintős termináloknál az iPhone-jukkal fizető felhasználók számára.
Az Apple így még szélesebb körben terjesztheti el fizetési szolgáltatását, az Apple Payt, míg a Goldmannak ez lesz az első hitelkártyája, amivel további pozíciókat szerezhet a fogyasztói piacon, azt követően, hogy újabban megtakarítási számlát és személyi hiteleket is kínál.
A hitelkártya kibocsájtása logikus lépés a számára és az Apple révén az eddiginél jóval szélesebb fogyasztói kört szerezhet meg magának, akiknek később további szolgáltatásokat kínálhat.
Mindeközben az Apple Pay a cég hírneve ellenére még korántsem olyan népszerű, mint lehetne – írja a New York Times.
Az iPhone-ok mindössze 13 százalékán aktiválták, és kemény versenytársakra lelt a Samsung, a Google, valamint a kínai Alibaba Alipay és a Tencent WeChat Pay szolgáltatásaiban.