Görögországban egyre többen vesznek új autót - ez az egyik módszer arra, hogy az banki betétek részleges lefoglalásától tartó lakosok valamilyen módon megmentsék a pénzüket.
A Financial Times megjegyzi, hogy a görögök még jól emlékeznek a 2013-as ciprusi válságra, amikor az ottani kormány 8 milliárd euró pénzhez jutott azzal, hogy hirtelen extra adót vetett ki a 100 ezer euró feletti betétekre.
A görög bankokból így a pénz gyakran az autókereskedők zsebébe vándorol. Áprilisban 47 százalékkal ugrott meg az új járművek regisztrációja, májusban további 28 százalékkal.
A görög gazdaságot azonban különösen sebezhetővé teszi, hogy kiáramlik a bankokból a pénz, miközben a radikális kormány és hitelezői farkasszemet néznek egymással.
Ha a kormány korlátozásokat vezet be a tőkemozgásokra, - azaz a kivehető pénz mennyiségére - akkor az súlyos megrázkódtatást okozhat a gazdaságnak az alapvető üzleti és pénzügyi tranzakciók ellehetetlenítése miatt.
A múlt héten még úgy tűnt: a radikális és a megszorításokat elutasító Sziriza-kormány inkább gyakorlatias arcát mutatja és alkut köt a hitelezőkkel. Ennek nyomán hozzájuthatott volna ahhoz a több, mint 7 milliárd eurós kedvezményes hitelhez, amiből a hónapban visszafizetendő törlesztőrészleteit rendezhette volna.
Mostanra úgy tűnik, hogy a felek egyre inkább távolodnak egymástól.
Berlinből olyan jelzések érkeznek, hogy Németországnak elege lett az egyezkedésből. Az Európai Bizottság pedig azt mondta: a görögök által benyújtott reformtervek "nem tükrözik" az EU és Athén korábbi tárgyalásain történt elvi megállapodásokat és ezért elvetette azokat.
A görög bankok közben tavaly év vége óta körülbelül 30 milliárd eurónyi összeget vesztettek - ennyi áramlott ki az országból. A pénzintézetek likviditását az Európai Központi Bank tartotta fenn eddig.
Szerdán ismét közbelépett az EKB, amely 2.3 milliárd dollárra emelte a Görögország bankok által igénybevehető finanszírozást.
Tragédia a Balatonnál, a nemzetközi sajtó is beszámolt róla