Nem az érintett az egyetlen, aki a névválasztás miatt háborog: a Zoé névre keresztelt lányok szüleinek egy csoportja nemrég aláírásgyűjtésbe kezdett, hogy a "kisajátítást" megakadályozzák. "Ne engedjük, hogy lányaink gyönyörű nevét egy gépkocsihoz kapcsolják!" - olvasható egyebek mellett a kiáltványban, amelyet eddig mintegy ötezren írtak alá.
A kezdeményezők azt mondják, elegük van a túlzásba vitt antropomorfizmusból - a szó az emberre jellemző tulajdonságok átvitelét jelenti a külvilág jelenségeire -, annál is inkább, mivel a görög eredetű keresztnév életet jelent. Szerintük egyszerűen elfogadhatatlan, hogy ezt az erős nevet egy gömbölyded gépkocsi viselje, még akkor is, ha nulla a káros anyag kibocsátása.
A méltatlankodás amúgy a francia határokon is átcsapott, az ügy kapcsán a brit The Gardian egyik, szintén e keresztnevet viselő újságírója is zászlót bontott. Zoe Williams egyik cikkében egyenesen úgy fogalmazott, hogy véget kell vetni "az innovációs vandalizmusnak". A Renault azonban egyelőre hajthatatlan, szóvivője útján tudatta: más cégek is használnak személynevet termékeik vagy szolgáltatásaik megjelöléséhez, és azokat senki sem kifogásolja.
Hogy a tiltakozás korántsem tekinthető puszta szeszélynek, azt egy másik női keresztnév, a Mégane sorsa is jól mutatja. A név, amely amúgy gyöngyöt jelent, egyesek szerint pedig a latin "tisztaságot" jelentő Margaritából származik. Ma már a legtöbb embernek mégis a Renault egyik sikeres, a kilencvenes években piacra dobott modellcsaládját juttatja az eszébe, pedig a név sokáig kifejezetten népszerű volt a szülők körében.
Az autógyártó lépésének az lett a következménye, hogy a Mégane nevet ma már egyáltalán nem használják Franciaországban, és a most petíciózó szülők tisztában vannak, hogy a Renault győzelme esetén a Zoé névre is hasonló sors várhat.
Ezért állt le a Déli pályaudvar