Infostart.hu
eur:
383.25
usd:
328.93
bux:
108332.79
2025. december 8. hétfő Mária

Ahol a világon a legdrágább a tömegközlekedés

London tömegközlekedése a legdrágább a világon, és január elsejétől ismét drágul. London hatalmas város, a metró- és buszvonalait zónákra osztották, és minél több zónára szól egy jegy vagy bérlet, annál drágább. Itt a bérletek kétszer annyiba kerülnek, mint például New Yorkban, Párizsban vagy Rómában.

A külföldi látogatókat csak az vigasztalhatja, hogy belvárosi használatra minden metróállomáson megvásárolható egy viszonylag olcsó, fénykép nélküli napijegy, a Travel card, ami korlátlan közlekedést biztosít buszon és metrón egyaránt, és ha ennek azt a fajtáját választják, ami csak a reggeli csúcsforgalom, tehát kilenc óra után érvényes, akkor a belső zónában akár éjjel fél egyig is öt font hatvanért utazhatnak, ami körülbelül 1 700 forintnak felel meg.

Egyébként egy út kerül jelenleg négy fontba, azaz majdnem 1 300 forintba. Három személynek, rövid útra, érdemesebb taxit bérelni.

2010. január elsején emelik a metrójegyek árát 3,9 százalékkal, az autóbuszjegyekét 12,7 százalékkal. A heti buszbérlet 16 font 60 penny lesz, mintegy 5 200 forint. Eközben a londoniak átlag heti keresete 627 font, átszámítva körülbelül 195 000 forint.

A hatvan éven felüliek és a rokkantak ingyen utazhatnak, de fényképes igazolványt kell kiváltaniuk a helyi önkormányzattól, tehát külföldi idősek nem részesülnek e kedvezményben, metrón még a vidékiek sem.

A londoni munkába járók helyzetén az úgynevezett Oyster card, azaz osztrigakártya segít, amit egy másodperc alatt olvas le a metróállomások vagy az autóbuszsofőrök kagyló alakú, elektronikus automatája. Ezzel, belső zónában, mintegy 550 forintnak megfelelő összegre csökkenthető egy belvárosi út ára London tömegközlekedési eszközein.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Hack Péter az államfő akadályoztatásáról: a módosítással joghézagot orvosolnának, de komoly viták várhatók

Hack Péter az államfő akadályoztatásáról: a módosítással joghézagot orvosolnának, de komoly viták várhatók

Az Alaptörvény szerint a köztársasági elnök átmeneti akadályoztatását az államfő, a kormány vagy bármely országgyűlési képviselő kezdeményezésére az Országgyűlés állapíthatja meg egyszerű többséggel. A mostani javaslat alapján az Alkotmánybíróság nélkül nem lehetne így határozni. Hack Péter az InfoRádióban azt mondta, a javaslatban megfogalmazott megoldáshoz nem társul probléma, a vitákat az eltérő jogi megítélések erősíthetik fel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×