A kreatív csalási technikák tárháza széles: egyesek arra utasítják a chatbotokat, hogy "írjanak úgy, mint egy kissé butácska elsőéves", míg mások több MI-rendszeren futtatják át a szöveget, hogy az kevésbé tűnjön gépi eredetűnek. A cél, hogy a végeredmény emberibb hatást keltsen és elkerülje az oktatók gyanúját - olvasható a mediapiac.com-on.
Az oktatók érthetően aggódnak a jelenség miatt. Attól tartanak, hogy a diákok az MI-t kényelmes "gyors megoldásként" használják ahelyett, hogy saját gondolataikat és íráskészségüket fejlesztenék. Ez hosszú távon káros hatással lehet a kritikai gondolkodásra és az önálló véleményformálásra.
Egy friss, a Corvinus Egyetemen végzett felmérés rávilágít a magyarországi helyzetre is. A diákok elsöprő többsége (99 százaléka) hallott már MI-alkalmazásokról, és több mint felük (54 százaléka) aktívan használja is azokat tanulmányaihoz, leginkább a ChatGPT-t, de népszerűek a nyelvi szoftverek is.
Aggasztó, hogy a hallgatók 85 százaléka nem kapott tájékoztatást az MI etikai vonatkozásairól, és csupán 7 százaléka tartaná szükségesnek az egyetemi szabályozást ezen a téren.
Az már egy másik kérdés, hogy kutatók szerint diákjaik kimondottan bárgyúnak és idegesítőnek tartják az MI-k által készített képeket vagy felismerhető beszédstílust, ezért ezeket nem is használják, vagy nem veszik komolyan.