INFORÁDIÓ

régészet

tudomány

Óriási dinoszauruszra bukkantak

Infostart / MTI

Felfedeztek egy 72 millió éve élt óriási, növényevő dinoszauruszfajt Japánban. Ez a legnagyobb dinoszauruszcsontváz, melyet valaha találtak a szigetországban.

A tudósok a Japán északi területén lévő Mukava városban a tengeri üledékből ásták elő az egykor élt állat szinte teljes csontvázát. A vizsgálatok szerint a hadroszauridák vagy kacsacsőrű dinoszauruszok családjába tartozó fajról van szó, melynek a Kamuysaurus japonicus nevet adták.

A Kobajasi Josicugu, a Hokkaidói Egyetemi Múzeum tudósa vezette kutatócsoport a Scientific Reports című szaklapban számolt be a felfedezésről.

Az állat első maradványait már 2013-ban felfedezték, később további csontok kerültek elő az ásatás során.

A dinoszaurusz egy legalább 9 éves, kifejlett hím volt a tudósok szerint.

Mintegy nyolc méter hosszú lehetett és 4-5,3 tonnát nyomhatott - attól függően, hogy élete során két vagy négy lábon járt.

A kutatók megvizsgálták a csontokat és összehasonlították őket a kacsacsőrű dinoszauruszok különböző fajainak mintegy 350 csontjával. Ez alapján megállapították, hogy az Edmontosaurusok nemébe tartozik.

INFORÁDIÓ