Nem véletlen, hogy a régészek szövetsége csak egy éve alakult meg, és az sem véletlen, hogy első dolguk az etikai kódex megalkotása volt. A háttérben az InfoRádió értesülése szerint
az áll, hogy a magyar régészet újra fénykorát éli. Ez pedig az autópálya-építéseknek köszönhető.
Milliárdokat költ az állam arra, hogy a régészek ásatásokat végezhessenek az épülő autópályák nyomvonalán, sőt a Nemzeti Autópálya Rt.-én keresztül szintén az adózók fizetik a kiásott kincsek szállítását és raktározását is.
Erre ugyanis a megyei múzeumok képtelenek, mert azok a bőség zavarával küszködnek. Olyan sok leletre bukkannak, hogy nincs pénzük, helyük, emberük és idejük azok raktározására és feldolgozására.
A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal régészeti igazgatóhelyettese szerint a régészek dolga, hogy a leleteket megőrizzék az utókornak, és előbb-utóbb arra is lesz idejük, hogy feldolgozzák a megtalált kincseket.
Pongrácz Zsuzsanna korábban az InfoRádiónak azt mondta: a hivatal határozza meg, hogy mely leleteket kell kiásni a földből.
Az nem vitás, hogy etikai kódexre szükség van a régészeknél. Ezt támasztja alá az is, hogy augusztusban például hűtlen kezelés gyanúja miatt nyomozást indított a rendőrség az M5-ös autópálya nyomvonalán lezajlott régészeti ásatásokkal összefüggésben.
A kecskeméti gyorshajtó kapott egy 468 ezres csekket, aztán még valamit