eur:
402.13
usd:
383.27
bux:
87542.1
2025. február 16. vasárnap Julianna, Lilla
Carlos Sainz, a Ferrari spanyol versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj második szabadedzésén a mogyoródi Hungaroringen 2021. július 30-án.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Magyar Nagydíj: új szabályokkal kísérleteznek Mogyoródon, meglepő az oka

A kétszeres világbajnok Max Verstappennek komoly riválisai is lehetnek a Forma–1-es Magyar Nagydíjon, de így is a holland pilóta a fő esélyes – mondta az InfoRádióban Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője. Arról is beszélt, hogy a hungaroringi időmérő edzés rendje némiképpen eltérhet az eddigiektől.

Az FIA kísérleti jelleggel új szabályozást vezet be a Hungaroringen, amit eredetileg a végül elmaradt imolai versenyhétvégén tervezett. A változtatás lényege, hogy

a szervezők a környezettudatosság jegyében gumit spórolnák,

ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy a szokásos 13 helyett csak 11 szett száraz abroncs áll majd a csapatok rendelkezésére a teljes versenyhétvégén, amivel a teljes mezőny esetében futamonként 160, a teljes szezonra vetítve pedig 3600 gumiabroncs takarítható meg – ismertette Vámosi Péter.

Emellett – „stratégiai elemként” – az is újdonság lesz, hogy az első időmérő alatt csak kemény gumit, a másodikon csak közepes, a harmadikon pedig csak lágy gumit használhatnak majd a pilóták. De csak abban az esetben, ha a versenyirányítás úgy látja: a körülmények száraz pályásak, máskülönben mindenki olyan abroncsot rak fel, amit akar – tette hozzá a Motorsport Online főszerkesztője.

A szakértő azt feltételezi, hogy az új szabályozás a kis csapatoknak lesz hátrány. Ők általában azzal szoktak kísérletezni, ellentétben a mezőny nagy részével, hogy már a Q1-ben puhább keverékhez nyúlnak annak reményében, hogy legalább az első körből továbbjussanak. Ezt most, mint lehetőséget, kiveszik a kezükből – mondta Vámosi Péter, megjegyezve azt is, hogy például a Ferrari-motort használó csapatoknál olyan a konstrukció, hogy a kemény gumi nem működik, ezért nekik is lesz izgulni valójuk emiatt.

A Hungaroringen tér vissza Daniel Ricciardo, aki ebben a szezonban eddig a Red Bull tesztpilótája volt, most azonban az AlphaTauri testvércsapatban szerepelhet, bár vélhetően nem sok vizet zavar majd, hacsak az esős körülmények nem hajtják a malmára a vizet. A szakújságíró szerint a Magyar Nagydíj legfőbb esélyese Max Verstappen, bár a Hungaroringet Monacóhoz szokták hasonlítani, csak falak nélkül, így kevésbé számít a motorerő.

Azok, akik „beletalálnak” a beállításokba, és a kanyarokra is optimalizálni tudják az autójukat, meglepetést is okozhatnak a Red Bullnak

– tette hozzá.

A főszerkesztő szerint a legnagyobb kérdés, hogy a McLarent be tudják-e állítani a magyar pálya körülményeihez, mert hiában tündököltek Silverstone-ban, az egy gyors pálya, a Hungaroring pedig minden, csak nem az. A titkos favoritja továbbra is Fernando Alonso, aki szerinte a tudásával kompenzálhat, meglepetést okozva az időmérőn. „A Hungaroringnél pedig a győzelem kulcsa 50 százalékban a pole pozíción múlik” – jelentette ki.

A Magyar Nagydíjon szombat délután 4 órakor kezdődik a kvalifikáció, majd a futamot vasárnap délután 3 órától rendezik.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.02.17. hétfő, 18:00
Csiki Varga Tamás
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet tudományos főmunkatársa
Veszélyes csapda egy államnak belföldre eladósodnia

Veszélyes csapda egy államnak belföldre eladósodnia

Az EU-tagállamok fiskális helyzete jelentős eltéréseket mutat, különösen az államadósság, a költségvetési egyenleg és a bankrendszer hazai államadósság-kitettsége („home bias”) tekintetében. Míg korábban az Európai Unió kifejezetten pártolta, hogy a tagállamok a hazai szereplőkre támaszkodjanak inkább az adósságfinanszírozásban, most egy friss bizottsági elemzésben árnyalták már álláspontjukat. Arra jutottak, hogy a magas belföldi kitettség (különösen ha a bankrendszer felé áll fenn) növeli a pénzügyi stabilitási kockázatokat, különösen egy esetleges fiskális vagy gazdasági sokk esetén a túlságosan nagy egymásrautaltság miatt, amire a Bizottság erősebb diverzifikálást ajánl a finanszírozásban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×