A javaslatra, hogy már Sanghajban a 2015-ös rendszer szerint rendezzék meg a szombati eseményt, még a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsának is rá kell bólintania.
Vasárnap a Bahreini Nagydíjon a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone és Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke még ellenállt a csapatvezetők egységes kérésének, hogy visszatérjenek a 2015-ös rendszerre, de a csütörtöki tárgyaláson már beadták a derekukat.
A melbourne-i idénynyitó után sok kritika érte az újfajta időmérőt, amelynek lényege, hogy a három részből álló kvalifikáció minden szakaszában - meghatározott idő elteltével - 90 másodpercenként kiesik egy-egy pilóta. A szabályalkotók és a FIA illetékesei azt remélték a módosítástól, hogy a versenyautók több időt töltenek majd a pályán az időmérő alatt. Az előzetes várakozások azonban nem váltak valóra, Ausztráliában az időmérő szakaszainak utolsó perceiben alig, vagy egyáltalán nem köröztek az autók.
A tavalyi rendszer ugyanúgy három szakaszból állt, de akkor csak az egyes periódusok végén esett ki meghatározott számú pilóta a következő szakaszból.