Az MNM közleményében kiemeli, hogy a múzeumi útlevelet a látogatók ingyen kapják, majd az egyes állomásoknál pecsételhetnek, délután pedig Katona Csaba történész vezetésével történelmi és
gasztronómiai tárlatvezetéshez, valamint sör- és pezsgőkóstolóhoz lehet csatlakozni.
A felfedező túrának a családok a múzeum boltjában jelképes összegért, 90 százalékos kedvezménnyel megvásárolható hátizsákkal is nekivághatnak majd, és a benne lévő játékos kutatófüzettel kereshetik fel a kiállítás legérdekesebb darabjait, a meglepetéscsomag otthoni alkotóprogramokra is lehetőség ad – áll a közleményben.
Az államalapítás ünnepén és Szent István napján, vasárnap 10 és 18 óra között ingyen látogatható a múzeum valamennyi kiállítása,
valamint megtekinthető a magyar királyok koronázási palástja is, ami a Nemzeti Múzeum egyik legjelentősebb kincse.
A múzeum közleményében kiemeli, hogy augusztus 20-án látható utoljára a Geszterédi Aranyszablya hiteles rekonstrukciója a Kandalló teremben.
Hozzáteszik, hogy vasárnap látható utoljára a Magyar Nemzeti Múzeum Magyar EXPO-sikerek (1851-2021) című időszaki kiállítása is, amely 170 év 32 világkiállításának magyar sikereit mutatja be. A gyűjteményben a magyar képző- és iparművészet mellett megjelenik az építészet, a tudomány- és technikatörténet, a kézműipar, a kereskedelem, élelmiszeripar és a vendéglátás is.
A Nemzeti Múzeumban Csillag és kereszt címmel nyílt időszaki kiállítás, amely a 100 éves Magyar Érdemrend, az Osztrák-Magyar Monarchia megszűnésével függetlenné vált Magyarország önálló kitüntetésrendszerének legfontosabb elemének történetét mutatja be. A tárlat október elsejéig látogatható a Múzeum Kupolatermében – áll a közleményben.
A közleményben kiemelik, hogy
vasárnap ismét megcsodálható a Nemzeti Múzeum kapuőreinek díszőrségével Budapesten, az Alkotmány utcánál az Aranyvonat, ami 1938-ban a Szent Jobbot szállította országos körútra.
A vonatban megcsodálható a korona, a jogar, az országalma, illetve az ereklyetartóban fekvő Szent Jobb hiteles másolata.
A bizánci stílusban díszített aranykocsi a II. világháború végén elpusztult, 2015-ben a magyar kormány a rekonstrukciós munkálatok felügyeletével a Magyar Nemzeti Múzeumot bízta meg, a tervezésben pedig a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, valamint a Vasúttörténeti Park szakemberei is részt vállaltak. Az új Aranyvonat öt év alatt készült el, az eredetivel megegyező külsővel, de a mai vasútbiztonsági előírásoknak megfelelve - áll a közleményben.