eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Unsplash.com

Díjjal indított Pálfi György posztapokaliptikus disztópiája

Díjat kapott a Tallinn Black Nights Filmfesztiválon filmfesztiválon Nyitrai Anna, a Mindörökké című magyar film látványtervezője. Pálfi György rendező korábban már leforgatott, nemrégen pedig új jelenetekkel kiegészített és nagyjátékfilmmé vágott alkotása a posztapokaliptikus, militarizált övezetté átalakuló Magyarországon meséli el egy különös szerelmi háromszög történetét. A mások mellett Polgár Tamással, Érsek-Obádovics Mercédesszel és Ubrankovics Júliával, Tar Sándor El, valahová című novellája alapján készült filmről Pálfi György rendezőt kérdeztük.

Pálfi György a Mindörökké című film nyersanyagát a Covid és a lezárások beköszöntekor adta át állandó munkatársának, Lemhényi Réka vágónak, mondván, ha amúgy sem lehet kimozdulni a négy fal közül, „mit szólna hozzá, ha megvágná, de legalábbis megnézné, hogy mi van az anyagban, véleményezve, hogy szembe lehet-e nézni vele most”. Fél évvel később pedig megszületett a nagyjátékfilm, amivel már volt értelme foglalkozni és befejezni – tette hozzá a rendező. Forgattak még hozzá néhány napot, hogy a történet valóban arrafelé tartson, amerre a vágóasztalon Leményi Réka megvágta. Ezt követte az utómunka, és a tallinni filmfesztivál előtt két héttel tudták befejezni, elkészítve a moziban is vetíthető kópiát.

Pálfi György szerint a film és annak világa nagyon egységes lett, azzal együtt, hogy „semmi pénzből” kellett létrehozni egy posztapokaliptikus világot, de az óvatos és alapos helyszínválasztásoknak köszönhetően sikerült olyan romos épületekhez eljutniuk, amelyek hűen visszaadták ezt a miliőt. Vittek homokzsákokat, roncsautókat, tehát mindent, amit éppen találtak – magyarázta a rendező, aki szerint valószínűleg ezt (is) díjazták a fesztiválon, hogy egy költségvetéssel nem rendelkező filmnél mégis sikerült következetes posztapokaliptikus világot teremteniük Nyitrai Anna látványtervezővel.

Természetesen voltak CGI, azaz számítógép generálta trükkök is a filmben, körülbelül 40-50 snitten módosítottak. „Ez is eltartott egy ideig, mert ha az embernek nincs költségvetése, akkor ideje kell hogy legyen” – jegyezte meg. Juhász Csaba trükkstúdiója, a Front VFX akkor ügyködött az effekteken, amikor éppen nem volt fizetős megrendelése. „Tehát szépen lassan romboltuk le az utómunkában a meglévő épületeket” – fogalmazott Pálfi György.

A rendező végül arra is kitért, hogy az eredeti novellában (El, valahová) a világot a mélyszegénység adja, és azt az elidegenedett, embertelen világot, amiben nagyon nehéz létezni, vagy ami a létezés alapkérdéseire tud rákérdezni, ez az, amit ők átemeltek ebbe a „hátországszerű” posztapokaliptikus világba, egy elképzelhető háború mögé, ahol fegyverrel sétálnak az emberek az utcán, hogy megvédjék magukat, de akár támadni is tudjanak. Ebben a végletekig lepusztult világban vizsgálták meg azt, hogy mire jut egy ember, akinek azért vannak érzései, szeretné, ha szeretnék és ő nagyon szeretne szeretni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×