INFORÁDIÓ
2022. január 29. szombat
Adél

pálfi györgy

díj

filmfesztivál

mozi

tallinn

Díjjal indított Pálfi György posztapokaliptikus disztópiája

Díjjal indított Pálfi György posztapokaliptikus disztópiája

InfoRádió

Díjat kapott a Tallinn Black Nights Filmfesztiválon filmfesztiválon Nyitrai Anna, a Mindörökké című magyar film látványtervezője. Pálfi György rendező korábban már leforgatott, nemrégen pedig új jelenetekkel kiegészített és nagyjátékfilmmé vágott alkotása a posztapokaliptikus, militarizált övezetté átalakuló Magyarországon meséli el egy különös szerelmi háromszög történetét. A mások mellett Polgár Tamással, Érsek-Obádovics Mercédesszel és Ubrankovics Júliával, Tar Sándor El, valahová című novellája alapján készült filmről Pálfi György rendezőt kérdeztük.

Pálfi György a Mindörökké című film nyersanyagát a Covid és a lezárások beköszöntekor adta át állandó munkatársának, Lemhényi Réka vágónak, mondván, ha amúgy sem lehet kimozdulni a négy fal közül, „mit szólna hozzá, ha megvágná, de legalábbis megnézné, hogy mi van az anyagban, véleményezve, hogy szembe lehet-e nézni vele most”. Fél évvel később pedig megszületett a nagyjátékfilm, amivel már volt értelme foglalkozni és befejezni – tette hozzá a rendező. Forgattak még hozzá néhány napot, hogy a történet valóban arrafelé tartson, amerre a vágóasztalon Leményi Réka megvágta. Ezt követte az utómunka, és a tallinni filmfesztivál előtt két héttel tudták befejezni, elkészítve a moziban is vetíthető kópiát.

Pálfi György szerint a film és annak világa nagyon egységes lett, azzal együtt, hogy „semmi pénzből” kellett létrehozni egy posztapokaliptikus világot, de az óvatos és alapos helyszínválasztásoknak köszönhetően sikerült olyan romos épületekhez eljutniuk, amelyek hűen visszaadták ezt a miliőt. Vittek homokzsákokat, roncsautókat, tehát mindent, amit éppen találtak – magyarázta a rendező, aki szerint valószínűleg ezt (is) díjazták a fesztiválon, hogy egy költségvetéssel nem rendelkező filmnél mégis sikerült következetes posztapokaliptikus világot teremteniük Nyitrai Anna látványtervezővel.

Természetesen voltak CGI, azaz számítógép generálta trükkök is a filmben, körülbelül 40-50 snitten módosítottak. „Ez is eltartott egy ideig, mert ha az embernek nincs költségvetése, akkor ideje kell hogy legyen” – jegyezte meg. Juhász Csaba trükkstúdiója, a Front VFX akkor ügyködött az effekteken, amikor éppen nem volt fizetős megrendelése. „Tehát szépen lassan romboltuk le az utómunkában a meglévő épületeket” – fogalmazott Pálfi György.

A rendező végül arra is kitért, hogy az eredeti novellában (El, valahová) a világot a mélyszegénység adja, és azt az elidegenedett, embertelen világot, amiben nagyon nehéz létezni, vagy ami a létezés alapkérdéseire tud rákérdezni, ez az, amit ők átemeltek ebbe a „hátországszerű” posztapokaliptikus világba, egy elképzelhető háború mögé, ahol fegyverrel sétálnak az emberek az utcán, hogy megvédjék magukat, de akár támadni is tudjanak. Ebben a végletekig lepusztult világban vizsgálták meg azt, hogy mire jut egy ember, akinek azért vannak érzései, szeretné, ha szeretnék és ő nagyon szeretne szeretni.

Nyitókép: Unsplash.com

Kapcsolódó hang

Tallinban díjazták Pálfi György új filmjét
 
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018