eur:
391.29
usd:
367.12
bux:
0
2024. május 1. szerda Fülöp, Jakab
Nyitókép: Unsplash.com

Katasztrofális állapotban a német közlekedési hálózat, azonnali beavatkozás kell

Legyen szó akár a sínekről, akár az utakról vagy éppen a hidakról, a német közlekedési hálózat rendkívül rossz állapotban van. Egy tanulmány szerint százmilliárdos nagyságrendű beruházásokra lenne szükség. A finanszírozás azonban számos kérdést vet fel.

A Német Urbanisztikai Intézet (Difu) tanulmánya éppen akkor látott napvilágot, amikor a kormány nagyszabású tervet fogadott el a gazdaság élénkítésére. Az intézet átfogó vizsgálat keretében mérte fel az utak, a hidak és a sínek állapotát. Ennek nyomán arra a következtetésre jutott, hogy a kommunális közlekedési hálózat karbantartásához és bővítéséhez

kereken 372 milliárd eurós beruházásokra van szükség.

A tanulmány egyáltalán nem volt megengedő a határidővel kapcsolatban sem: mindezt legkésőbb 2030-ig meg kell valósítani.

Szakértők utaltak arra, hogy a beruházások szükségessége ismert volt, a nagyságrend azonban többségüket is meglepte. Hangsúlyozták, hogy a tanulmányban foglaltak nem tűrhetnek halasztást.

A rendelkezésre álló források jelenleg a meglévő hálózat fenntárására sem elegendők.

.A tanulmányt közösen rendelte meg a Német Építőipari Szövetség, a Német Közlekedési Vállalatok Szövetsége, valamint a Német Autóipari Szövetség. Az építőipari szövetség vezetője a Deutschlandfunk rádiónak nyilatkozva elismerte, hogy nincs semmifajta azonnali válasza arra, honnan származhatnának a beruházásokhoz szükséges milliárdok.

"Az elmúlt években már tapasztalhattuk, hogy éppen azok az önkormányzatok, amelyek nagy beruházási lemaradásokkal rendelkeznek, a jövőben ezt aligha tudják csökkenteni" – jelentette ki Tim Oliver Müller. A szövetség elnöke sajátos javaslattal állt elő, és egyfajta önkormányzati beruházási paktumot sürgetett. Szerinte a közúti és a vasúti közlekedés karbantartása, illetve fejlesztése érdekében az eddigieknél jóval nagyobb méretű együttműködésre lenne szükség. Hangsúlyozta azt is, hogy egész Németországra kiterjedően egy országos közlekedési tervet kellene kidolgozni. Olyan tervet, amely nem törvényhozási ciklusokban és nem is tartományi határokban gondolkodik.

Emlékeztetett arra is, hogy a bürokrácia leépítése – ami az egyik fő téma volt a kormány hét elején tartott kihelyezett ülésén – az önkormányzatok számára is rendkívül fontos. Több alkalommal fordul elő ugyanis, hogy az önkormányzatok épp a bürokrácia miatt mondanak le a támogatási eszközökről.

Ebből kiindulva a kormányülésen hangoztatott tervezési biztonság kulcsfontosságú az önkormányzatok számára is. Mindez elengedhetetlen ahhoz, hogy egyáltalán be tudjanak fektetni, amikor amúgy is rendkívül szűkös saját forrásokkal rendelkeznek.

A Német Városok és Települések Szövetségének vezetője szerint a támogatási programok – különös tekintettel a beruházásokra – gyakran annyira bonyolultak, hogy sok önkormányzat elzárkózik ezek igénybevételétől. Többek között ez az oka annak, hogy szükséges beruházások gyakran nem valósulnak meg.

Címlapról ajánljuk

Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban

Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges infrastruktúrát kell telepíteni 2030-ig az uniós klímasemlegességi célok eléréséhez - olvasható Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) hétfőn közzétett jelentésében.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×