eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója beszél a H5-ös szentendrei HÉV-vonal és a végállomás megújulásáról tartott sajtótájékoztatón a szentendrei HÉV-végállomáson 2021. június 9-én. A tervek szerint 2026 elejére készül el az az új csomópont, amely magában foglalja a P+R parkolóházat, biciklitárolókat és közös rendszerbe fogja a HÉV-végállomást és a Volánbusz-pályaudvart. A kormány a szentendrei HÉV fejlesztését nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette, a döntés magában foglalja a H5-ös vonal és a szentendrei HÉV-végállomás felújítását.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Újabb lépés a Duna alatti vasúti alagút előkészítésében

Vitézy Dávid szerint sok kérdésre választ kell találni.

A környezeti hatásvizsgálattal folytatódik a Duna alatti vasúti alagút előkészítése – jelentette be közösségi oldalán Vitézy Dávid.

A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója közölte, hogy az uniós közbeszerzési honlapon megjelent a közbeszerzési felhívás a környezeti hatásvizsgálat elvégzésére és a környezetvédelmi engedélyek megszerzésére. Az előkészítést az Európai Unió közvetlen forrásokkal támogatja: 500 millió forintnyi összeget kapnak, és a kormány ugyanekkora önrészt biztosít.

Vitézy Dávid emlékeztetett arra, hogy több környezetvédelmi kérdésre kell megnyugtató választ találni.

  • milyen következményei lesznek az építkezésnek, a kitermelt anyagok elszállításának, később a vasútvonal működésének,
  • választ kell adnia arra, hogy mindezt hogy kell megszervezni, hogy a környéket a lehető legkevésbé zavarják ezek a műveletek.
  • fel kell mérni, hogy milyen lőszermentesítésre lesz szükség,
  • meg kell tervezni állomások szellőzését, a hő és egy esetleges tűznél a füst kivezetését,
  • a pajzzsal fúrt szakaszoknál föl kell mérni, hogy hol várható esetleg a talaj süllyedése, mit kell tenni a talaj, a karsztvíz-források, a barlangok védelmében a rezgéskárok ellen, meg kell tervezni, hol van szükség próbafúrásokra.

A Kelenföld és a Nyugati pályaudvar közötti vasúti alagút kitalálása, előkészítése 2020 novembere óta zajlik. A részletes megvalósíthatósági tanulmány a jövő év közepére lesz kész. A tervekről múlt héten konferenciát szerveztek. Ezen elhangzott, hogy a Déli pályaudvar megszűnhetne.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×