A környezeti hatásvizsgálattal folytatódik a Duna alatti vasúti alagút előkészítése – jelentette be közösségi oldalán Vitézy Dávid.
A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója közölte, hogy az uniós közbeszerzési honlapon megjelent a közbeszerzési felhívás a környezeti hatásvizsgálat elvégzésére és a környezetvédelmi engedélyek megszerzésére. Az előkészítést az Európai Unió közvetlen forrásokkal támogatja: 500 millió forintnyi összeget kapnak, és a kormány ugyanekkora önrészt biztosít.
Vitézy Dávid emlékeztetett arra, hogy több környezetvédelmi kérdésre kell megnyugtató választ találni.
- milyen következményei lesznek az építkezésnek, a kitermelt anyagok elszállításának, később a vasútvonal működésének,
- választ kell adnia arra, hogy mindezt hogy kell megszervezni, hogy a környéket a lehető legkevésbé zavarják ezek a műveletek.
- fel kell mérni, hogy milyen lőszermentesítésre lesz szükség,
- meg kell tervezni állomások szellőzését, a hő és egy esetleges tűznél a füst kivezetését,
- a pajzzsal fúrt szakaszoknál föl kell mérni, hogy hol várható esetleg a talaj süllyedése, mit kell tenni a talaj, a karsztvíz-források, a barlangok védelmében a rezgéskárok ellen, meg kell tervezni, hol van szükség próbafúrásokra.
A Kelenföld és a Nyugati pályaudvar közötti vasúti alagút kitalálása, előkészítése 2020 novembere óta zajlik. A részletes megvalósíthatósági tanulmány a jövő év közepére lesz kész. A tervekről múlt héten konferenciát szerveztek. Ezen elhangzott, hogy a Déli pályaudvar megszűnhetne.