eur:
394.33
usd:
370.58
bux:
65045.06
2024. április 19. péntek Emma
Védőmaszkos utasok a spliti nemzetközi repülőtéren 2020. augusztus 21-én. Vili Beros egészségügyi miniszter a válságstáb sajtótájékoztatóján kijelentette, hogy Horvátországban a harmadik egymást követő napon döntött rekordot az új fertőzöttek száma, ami annak következménye, hogy az ország megnyitotta határait a turisták előtt.
Nyitókép: MTI/AP/Miroslav Lelas

Légiközlekedés: még sivárabb lehet a jövő

Rontotta utasforgalmi kilátásait a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) a folyamatosan szigorodó utazási szabályok miatt, és arra is figyelmeztetett, hogy a járatok kiesése az árufuvarozásban is károkat okozhat.

A montreali székhelyű, kétszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza, Brian Pearce egy videokonferencián azt mondta, a negyedik negyedévre szóló előzetes foglalási adatok 70-80 százalékkal rosszabbak, mint egy évvel korábban, mivel egyre szigorúbb utazási korlátozások lépnek életbe. Ennek alapján az IATA azzal számol, hogy az egész évben

a korábban várt 63 helyett 66 százalékkal maradhat el az utasforgalom a 2019-es szinttől.

A nemzetközi helyzetet elemezve Brian Pearce arról számolt be, hogy az áprilisi, 94 százalékos elmaradást jelentő mélypontról augusztusra 75 százalékra lassult a felkínált kapacitás csökkenése tavalyhoz képest. Ezen belül a belföldi forgalomnak már csak a fele hiányzik, és folyamatosan javul a helyzet, míg a nemzetközi kapacitások 85 százalékos elmaradást, és stagnálást mutatnak.

Kérdésre válaszolva a vezető közgazdász beszélt az áruszállítás helyzetéről is. Mivel ezen kapacitások felét az úgynevezett belly cargo, a gépek alsó rakodóterében szállított áru adja, a szektor jelentős kihívások elé néz az október-decemberi csúcsidőszak előtt. A beszerzésimenedzser-indexek a gazdasági helyzet javulását, és így a megrendelések számának növekedését hozhatják, de ha a légitársaságoknak nem sikerül nagyobb kapacitást biztosítania, akkor egyre többen fognak a vízi és földi szállítás felé fordulni, amely lassabb szállítást eredményezhet a karácsony előtti időszakban.

Az IATA azt közölte: egyelőre nincs arról számításuk, hogy ez mekkora bevételkiesést okozhat, egyelőre azzal számolnak, hogy ebben az évben 8 milliárd dollárral több bevétele lehet az áruszállításból az ebben érdekelt légitársaságoknak a tavalyinál.

Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy Európában a légitársaságoknak újabb állami támogatásra lehet szüksége, ha a pandémia elhúzódik. Hozzátette: a rossz nyári időszak után az eddigi legnehezebb téli hónapok elé néznek a légitársaságok.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot

"Amíg nemzeti kormány lesz, Magyarország nem lép be az ukrajnai háborúba senkinek az oldalán" - jelentette ki a Fidesz EP-kampánynyitó rendezvényén pénteken Orbán Viktor pártelnök. "No migration, no gender, no war" - adta ki a hármas jelszót.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
Izrael megtámadta Iránt - Mutatjuk a tőzsdei reakciókat

Izrael megtámadta Iránt - Mutatjuk a tőzsdei reakciókat

Péntekre virradóra megtörtént Izrael válaszcsapása Irán ellen, ennek hatására komoly esést láthattunk az Ázsiai piacokon, és kilőttek a nemesfémek, valamint az olaj is. Ezt követően az európai és amerikai tőzsdéken ugyan a kezdeti aggodalmakat követően nagyobb esés volt várható, a nyitásra azonban jelentősen javult a hangulat. Alapvetően az egész héten rossz hangulat uralkodik a világ tőzsdéin, az izraeli válaszcsapást már beárazták egy bizonyos mértékig a piacok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×