eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Az orosz Nyomozó Bizottság által közreadott, videofelvételről készített képen a bizottság munkatársa a kiégett roncsnál dolgozik a moszkvai Seremetyevói repülőtéren 2019. május 6-án, miután az előző nap az Aeroflot orosz légitársaság Szuhoj SSJ-100-as típusú utasszállító repülőgépe kényszerleszállást hajtott végre, majd kigyulladt. A fedélzeten tartózkodó hetvennyolc ember közül negyvenegyen életüket vesztették, ketten súlyosan megsérültek.
Nyitókép: MTI/EPA/ANSA

Légi katasztrófa Moszkvában: megszólalt a nyomozó bizottság

A vasárnap történt, 41 halálos áldozattal járó seremetyjevói légi katasztrófa több lehetséges okát vizsgálja a kiemelt fontosságú balesetek és bűncselekmények esetében eljáró orosz Nyomozó Bizottság.

Szvetlana Petrenko, a szervezet szóvivője hétfői moszkvai sajtóértekezletén elmondta, a vizsgált tényezők között szerepelnek a pilóták, valamint a légi irányítók és a műszaki karbantartók alulképzettsége, a repülőgép meghibásodása, illetve a kedvezőtlen időjárási körülmények.

A hatóságok a szerencsétlenül járt repülőgép két feketedobozát megtalálták, és átadták őket a FÁK-országok légi közlekedésével foglalkozó orosz Államközi Repülésügyi Bizottság (MAK) szakembereinek.

A berendezések műszaki állapota lehetővé teszi a dekódolást. Az eljárás 2-4 hetet vehet igénybe.

Az SZK az ügyben a közlekedésbiztonsági szabályok több személy halálát okozó megsértése címén indított eljárást. A katasztrófát ki fogja vizsgálni egy kormányzati különbizottság, az Aeroflotnál, Seremetyjevón és a légi irányítóknál pedig a közlekedésbiztonsági hatóság (Rosztransznadzor) nyomoz.

Az orosz közlekedési minisztérium ugyanakkor nem lát okot arra, hogy felfüggesszék az SSJ-100-asok repülését.

Az Aeroflot légitársaság Moszkvából Murmanszkba tartó járata 28 percnyi repülés után visszatért a seremetyjevói reptérre, ahol 78 főnyi utassal és személyzettel a fedélzetén kényszerleszállást hajtott végre.

A pilóták a lekapcsolódott automatikával, nagy sebességgel haladó utasszállítót csak második kísérletre, kézi vezérléssel tudták letenni.

A gép lángba borult miután az orra a leszállópályához csapódott és a hátsó futóművei vagy nem nyíltak ki, vagy megrongálódtak. A pilóták a landolás előtt nem eresztették ki az üzemanyagot a tartályokból.

A kigyulladt SSJ-100-as típusú repülőről az emberek két felfújható csúszdán menekültek. A balesetben 40 utas és a személyzet egy tagja életét vesztette. A szerencsétlenség kilenc túlélőjét moszkvai kórházakban ápolják, hármójuk állapota súlyos.

A túlélő utasok sajtóbeszámolók szerint méltatták a személyzet önfeláldozó munkáját. A mentést ugyanakkor - a közösségi médiában megjelent értesülések szerint - hátráltatta, hogy a lángoló fedélzetről többen megpróbálták magukkal vinni a kézi poggyászukat. Ezt megerősíteni látszanak az evakuálásról készült képsorok, amelyeken látható, hogy egyesek kezükben nagyobb táskával hagyták el a járművet.

A mentési műveletet az Aeroflot szerint az előírt 90 helyett 55 másodperc alatt hajtották végre.

Néhány utas arról számolt be, hogy látta, ahogy villám csapott a gépbe. Több, a gép pilótáira hivatkozó orosz sajtójelentés azt állítja, hogy az utasszállító berendezései villámcsapás miatt álltak le. A médiában azonban megszólaltattak olyan szakembereket, akik kétségbe vonták, hogy egy villám komoly veszélyt jelenthet a korszerű repülőgépekre.

A történtek miatt Murmanszk megyében háromnapos gyászt rendeltek el, 26 áldozat ugyanis az észak-oroszországi terület lakosa volt.

Az életüket vesztett utasok hozzátartozóinak az ottani önkormányzat 1 millió, a súlyos sérülteknek pedig 500 ezer rubel fájdalomdíjat fizet ki.

A biztosítók a halálesetek és a súlyos egészségkárosodások esetén mintegy 2 millió rubelt ítélhetnek meg. (A rubel jelenleg mintegy 4,4 forintot ér.)

Az északkelet-szibériai Norilszkban egyébként hétfőn egy Krasznojarszkból érkező Boeing-737-es repülőgép túlfutott a leszállópályán. A gép több mint száz utasa közül senki sem sérült meg. Az esetről beszámoló Interfax hírügynökség nem közölte, melyik légitársaság gépével történt meg az incidens.

Korábbi közlés szerint a norilszki repülőtéren hóvihar miatt 15 járatot töröltek, vagy késéssel indítottak.

Címlapról ajánljuk
Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×