Az SNCB állami vasúttársaság tájékoztatása szerint az ország egész területén, de főleg a vallon régióban, ahol keddtől gyakorlatilag teljesen leállt a vonatközlekedés, újraindították a szerelvényeket.
Nathalie Pierard, a társaság szóvivője elmondta, hogy a főváros irányába közlekedő valamennyi vonat újra jár, és az ország fő vasútvonalain lényegében helyreállt a menetrend. Kisebb fennakadások és késések ugyanakkor előfordulhatnak.
A dél-belgiumi Tournai és a franciaországi Lille közötti vonalon viszont továbbra sem közlekednek a vonatok a sínek rozsdásadása miatt. A vasúttársaság szakemberei dolgoznak a kérdéses szakasz hibájának megoldásán.
Belgiumban múlt héten csütörtökön kezdődött vasutassztrájk a pihenőidő csökkentéséről szóló munkáltatói tervek miatt.
Noha a kormány és a munkabeszüntetést meghirdető szakszervezetek tárgyalásai még nem fejeződtek be, a vasutassztrájk péntek éjjel 22 órakor hivatalosan befejeződött - írta a napilap.
Eközben a belga RTL televízió internetes oldalán arról tájékoztatott, hogy vasárnap teljes útzárat hirdettek a kamionosok Belgium déli és keleti határszéleire. Az este tíz órakor kezdődő megmozdulás a Franciaország és Luxemburg irányába vezető autópályákat és főutakat érinti. A blokád egészen péntekig is eltarthat.
A közúti teherfuvarozók a vallon kormány április elején hozott, kilométer alapú útdíj fizetésére vonatkozó szabályozása ellen kívánnak fellépni. Thierry Leroy fuvarozási vállalkozó beszámolója szerint az új szabályozás havonta legalább 1500 euró (mintegy 450 ezer forint) pluszterhet ró a teherfuvarozókra, ez több mint fele egy fuvarozó kisvállalkozó bérének. A fuvarozók a szabály eltörlését akarják, vagy az abban való megegyezésre törekednének, de a vallon kormány teljesen elzárkózik a tárgyalásoktól - panaszkodott Leroy.
A belga kormány a következő öt évben 11 milliárd eurót akar megspórolni gazdasági és szociális reformjai révén, és egyebek között azt tervezi, hogy 2030-tól 65 évről 67 évre emeli a nyugdíjkorhatárt, valamint befagyasztja a bérek és segélyek indexálását a gazdaság versenyképessége és a foglalkoztatottság növelése érdekében. A szakszervezetek azzal vádolják a kabinetet, hogy takarékossági intézkedései aránytalanul súlyosan érintik a munkavállalókat, a közszolgáltatásokon való spórolást pedig a társadalom egésze megsínyli.