A gazdaságélénkítő program részleteire eddig csak szakminiszterek nyilatkozataiból lehet következtetni, de annyi máris megállapítható, hogy a német kormány főleg a kivitelre dolgozó ágazatok, kiváltképpen az autógyártás fellendítését tekinti égetően fontos feladatnak.
Ennek érdekében átmenetileg hatályon kívül helyezik az új autókra kivetett gépkocsiadót. A környezetvédelmi miniszter reggeli televíziós nyilatkozatában hangsúlyozta: ez a jövő évben legalább 2 milliárd eurós (520 milliárd forint) bevételcsökkenést jelent az állam számára, következésképpen az így fellépő hiányt más forrásból kell pótolni és ebben a kérdésben még nem született megállapodás.
Közben a pénzügyi válság által érintett vállalatok számára átmeneti adóleírási könnyítéseket akarnak életbe léptetni, hogy így is csökkentsék az elmaradó keresletből fakadó bevétel-visszaesés okozta nehézségeket.
A 25 milliárd euróra tervezett gazdaságélénkítő programból támogatni akarják az építőipart is, amelyet már jó ideje súlyosan érint a megbízások fokozatos visszaesése. Emellett az infrastruktúra korszerűsítése is szerepel a kormány egyelőre két évre tervezett segélyprogramjában, mert így próbálják a gazdaság versenyképességét erősíteni.
Az elmúlt évtizedben elsősorban az egykori NDK infrastruktúráját alakították a 21. század követelményeihez, most viszont a nyugatnémet országrész is részesedni fog a fejlesztésre szánt milliárdokból.