A La Manche csatorna alatt Franciaországot Nagy Britanniával összekötő vasúti alagútban csütörtök délután négy órakor ütött ki a tűz egy kamionokat szállító tehervonaton. A helyszínre felvonuló negyven francia és húsz brit tűzoltónak péntek reggel nyolc órára sikerült az utolsó lángokat eloltaniuk.
Az eddigi információk szerint az egyik teherautó fékrendszere túlmelegedés következtében kigyulladt, és a tűz átterjedt két másik kamionra, melyek közül az egyik vegyi anyagot szállított.
A szerelvény Angliába tartott, amikor a baleset a francia bejárattól mintegy 11 kilométerre bekövetkezett. A kamionokat kísérő sofőrök közül hatot mérgezési tünetekkel kórházba szállítottak. Egyikük elmondása szerint, amikor észrevették a tüzet, pánikba estek, és kitörték az őket szállító vasúti kocsi ablakát, hogy a szervizalagútba menekülhessenek.
Bár az esemény szeptember 11-én következett be, a francia hatóságok kizárják, hogy terrorista támadásról lenne szó. Dominique Bussereau közlekedésügyi államtitkár azt mondta: biztosak abban, hogy baleset történt, hangsúlyozva, annak pontos körülményeit még ezután kell tisztázni.
A baleset következtében leállították a Csalagútban közlekedő Eurostar vonatok közlekedését, emiatt mintegy 15 ezer utas rekedt Londonban, illetve Párizsban, és óriási kamionsorok alakultak ki az átkelésre várva a csatorna mindkét oldalán.
A Csalagutat üzemeltető Eurotunnel vezérigazgatója szerint a vasúti közlekedés részben még ma helyreállhat. Erre egyébként azért kerülhet sor, mert az 50 kilométeres alagút valójában három párhuzamos járatból áll, az egyiken Anglia, a másikon Franciaország felé közlekednek a szerelvények, közöttük pedig a karbantartási munkákra használatos szervizalagút húzódik. A baleset az Anglia irányába közlekedő északi járaton következett be.
Megépítése óta eddig kétszer volt tűz a Csalagútban, a legsúlyosabb 1996-ban, amely egy hónapra megbénította a vasúti közlekedést.
Nem használt a sokkoló a késes tinédzser ellen, agyonlőtték