Az India Nyugat-Bengál államában található híd a Torsa folyó felett ível át, és július 16-án adták át nagy ünnepség közepette.
A 454 méteres szerkezet megépítése azonban 55 évet vett igénybe - legalábbis ezt állítja egy mérnök, aki a kormány megbízásából 1953-ban készített először felméréseket a területen. Kripasindhu Rakshit szerint ez után a kormány csak a nyolcvanas években kért újabb földtani méréseket, valamint becsléseket a híd építésének költségére.
A mérnök megtudta, hogy a hetvenes években egy másik csapat ugyanezt a munkát már elvégezte: megbecsülte a költségeket, és még a híd terveit is elkészítette. Rakshit 1984-ben nyugdíjba vonult, és azt állítja: addig semmi jele nem volt annak, hogy elkezdték volna a munkálatokat.
A jelenlegi indiai kormány azonban nem tud az eredeti, 1953-as tervekről. Nirmal Mandal autópályamérnök úgy tudja, a híd első tervei a nyolcvanas évek közepén készültek, és 1988-ban kapták meg az építési engedélyt. Mandal, aki a 454 méteres hídszerkezet építését irányította, azt állítja, hogy a munkálatok 1992-ben kezdődtek el, és az akkori tervek szerint 3 éven belül kellett volna befejezni.
A szakember az óriási csúszást több okkal magyarázta: 1993-ban árvíz miatt kellett felfüggeszteni az építkezést, később pedig az építési vállalat nem volt hajlandó fizetni a munkásoknak, ezért hosszadalmas pereskedés következett. Egy másik vállalat vette át a munkálatok irányítását, ám 2001-ben szintén bírósági ügyek miatt teljesen leállt az építkezés.
Végül 2006-ban egy magáncég folytatta és fejezte be a híd megépítését, aminek költségei a tervezettnél ötször nagyobbak voltak.
Az eddigi rekordot a kínai Vuhan hídja tartja: a Jangce felett átívelő, 1670 méter hosszú szerkezet építését 1913-ban kezdték, de csak 1957-ben fejezték be.
A 70 éves autóvezetőket újra levizsgáztatná egy szakoktató