Toni, az olasz ezúttal a jelek szerint túllőtt a célon, ugyanis a Media Markt számára készült tévéreklámban már nem a kedélyeskedő és szőke nők után forduló olaszokat utánozza, hanem kacsintással kisérve, de nyíltan úgy viselkedik az árucikkekkel tömött diszkontban, mintha valamennyi olaszban túltengene a férfi öntudat, és ereikben maffiavér csörgedezne.
A külföldön élő olaszok számára készült napilap, az Italiano címoldalán háborog az ízléstelen kliséken alapuló reklám miatt és a Média Markt bojkottálására szólítja fel honfitársait.
A Németországban élő több mint félmillió olasz különböző szervezetei máris tiltakoztak a reklámfelügyelő hatóságnál, az Olasz Ipar- és Kereskedelmi Kamara berlini képviselete pedig - tiltakozásképpen - szintén az üzletláncolattal való kapcsolat átmeneti megszüntetését javasolta.
Hivatalosan sem Berlinben, sem Rómában nem foglaltak állást a kérdésben, de nem zárható ki, hogy Berlusconi miniszterelnök kormánya Olaszországban is a Média Markt kínálatainak mellőzésére szólítja fel a vásárlókat.
Át kellett írni a Medián közvélemény-kutatási adatait, de van rá magyarázat