Infostart.hu
eur:
382.05
usd:
327.86
bux:
109558.02
2025. december 5. péntek Vilma
Home sales brokers and real estate investors are exchanging with investors being filing cash at the agents hand.
Nyitókép: Wutwhan foto/Getty Images

Kiderült, hol a határ a magyar lakásvásárlóknál és -bérlőknél

Az ingatlan.com nyáron egy új funkcióval bővítette szolgáltatási palettáját, ami megmutatja azt, hogy a választott ingatlant milyen távolságra veszik meg a vásárlók azoktól az intézményektől, amelyeket napi szinten felkeresnek. Mindez nemcsak a vásárlóknak, hanem a portálnak is nagyon hasznos – mondta az InfoRádióban Balogh László vezető elemző.

Az ingatlan.com bejelentkezett felhasználói számára könnyebbé és gyorsabbá vált a következő otthonuk megtalálása, bejelentkezés után ugyanis már láthatják, hogy autóval, tömegközlekedéssel vagy gyalogosan hány percnyi utazás szükséges ahhoz, hogy a kiszemelt ingatlantól eljussanak az életükben fontos lokációkig, legyen szó akár munkahelyről, egyetemről, esetleg a gyerek bölcsődéjéről, óvodájáról, iskolájáról – mondta az InfoRádióban Balogh László.

A portál vezető elemzője szerint a funkció nemcsak a keresőknek hasznos, hanem az ingatlan.com számára is, mert az összegyűlt adatok segítségével az ingatlanpiac működéséről is kiderültek eddig nem nyilvánvaló, illetve egyáltalán nem ismert részletek. Például, hogy az ingatlanvásárlók, -bérlők milyen messzire merészkednek el az életük fontos pontjaitól, amivel kapcsolatban – megfogalmazása szerint – nagyon érdekes tapasztalatok születtek: átlagosan 30-40 perc az az idő, amit a lakásvásárlók a következő otthonuktól utazással töltenének el. Szintén figyelemre méltó, hogy a bérlőknél ez a hajlandóság jóval rövidebb, 25-26 perc, ami részben magyarázatot ad arra is, hogy a különböző lokációkban miért láthatunk különböző ingatlanárakat vagy bérleti díjakat – tette hozzá Balogh László, kitérve arra is, hogy a fenti megállapításra közel 36 ezer kalkuláció adatai alapján jutottak

A nyáron élesített funkciónak köszönhetően az is kiderült, hogy az egyetemisták és főiskolások akár gyalog, akár tömegközlekedéssel 18 percnél messzebbre nem szívesen költöznének az oktatási intézményüktől. Szintén érdekesség, hogy a gyermekes családoknál legfeljebb fél órát szánnak arra, legyen szó akár autó- vagy gyalogútról, ameddig a gyermekek oktatási intézményéig eljutnak, ami abból a szempontból is releváns, hogy az első években nyilván a szülő viszi a gyermeket bölcsődébe, óvodába, de a későbbiekben fontos szempont lehet, hogy a költözőknek a gyermekei biztonsággal és relatíve rövid idő alatt haza tudjanak jutni.

Főváros kontra vidék

Balogh László egy érdekes összefüggésre is felhívta a figyelmet: minél kisebb egy település, annál nagyobb utazási időt vállalnak a költözők; ez részben az ingatlanárakkal van összefüggésben, hiszen sok esetben, ha valaki hajlandó megfizetni a nagyvárosi ingatlanárakat, akkor a magasabb árért azt is megvásárolja, hogy nem kell annyit közlekedésre fordítania a saját idejéből, a kisebb településeken pedig alacsonyabb ingatlanárakkal találkozhatunk, ellenben az utazásra fordított idő magasabb.

„Mindez a számok nyelvére lefordítva azt jelenti, hogy Budapesten 30-40 percnyi ingázást vállalunk be, de ahogy haladunk haladunk a megyei jogú városok és a községek irányába, a végén már 60-70 percnyi ingázás is kijön átlagosan” – ismertette az ingatlan.com vezető elemzője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Újabb nagy kartellügyet zárt le a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Kukásautók és csatornatisztító járművek közbeszerzéseit egyeztették tiltott módon egyes gyártó cégek több éven keresztül. A kartellezésben érintett hét cég közül hatra szabott ki összesen közel 1,3 milliárd forint bírságot a GVH Versenytanácsa. Az érintett cégek egy kivételtől eltekintve együttműködtek a Versenyhatósággal és beismerték a jogsértéseket. Az ügyben rekord összegű, 270 millió forintos eljárási bírságot is kiszabott a GVH a helyszíni kutatás során beszerzett adatokhoz való hozzáférés akadályozása miatt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×