Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.33
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Odera menti Frankfurt, 2015. szeptember 22.Egy Volkswagen Golf 2.0 TDI károsanyag-kibocsátását mérik egy műhelyben, a kelet-németországi Frankfurtban 2015. szeptember 21-én. A német Volkswagen csoport amerikai részlege bocsánatot kért amiatt, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű VW járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. (MTI/EPA/Patrick Pleul)
Nyitókép: MTI/EPA/Patrick Pleul

Szomorú hír jött a dízeleseknek, zuhan az eladás és ezek a legrosszabb autók közülük

10 százalék alá csökkent az újonnan eladott dizeles autók forgalma Európában.

Az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA időről időre közzéteszi az aktuális újautó-eladások elemzését. A legutóbbi, 2025. februári információk szerint a dízelmotoros autók a teljes forgalomnak már csak 9,7 százalékát teszik ki – egy évvel korábban 13 százalék fölött volt az arányuk - írja a veress.hu, amely azt is hozzáteszi, hogy régebben volt olyan idő, amikor az autók fele dízel volt.

A brit What Car? magazin felmérte, hogy olvasóik mennyire elégedettek a legfeljebb öt évvel ezelőtt vásárolt dízelautójukkal, hiszen miközben az új gázolajos autók eladása csökkent, sokan a használtautó-piacon keresik ezeket.

A felmérés szerint a plug-in hibridek 17, a full hibridek 18 és a benzines modellek 20 százalékával szemben

a dízelek körében 31 százalékos a meghibásodási arány.

A 10-es listában a legrosszabbul a Kia Sportage dízel (2016-2021) szerepelt, 66,2 százalékkal. azaz a vásárlók egyharmada panaszkodott rá.

A második a Volkswagen Golf dízel 2020-től induló kiadása 70,4 százalékos mutatóval.

A harmadik, amely autót még nem érdemes megvenni, az a BMW 5-ös dízel (2017-2023), ez a járgány 79,8 százalékot ért le.

A teljes listát ide kattintva érheti el.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×