Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Sanghaj, 2017. április 19.Egy Volkswagen ID Crozz elektromos szabadidőautó (SUV) a 17. Sanghaji Nemzetközi Autószalonon 2017. április 19-én, a kínai nagyvárosban tartott tíznapos járműipari szakkiállítás nyitónapján. (MTI/EPA/Sherwin)
Nyitókép: MTI/EPA/Sherwin

Lesben áll Kína, hogy lecsapjon a Volkswagen két gyárára

Kína mérlegeli annak a lehetőségét, hogy gyengébben teljesítő németországi autógyárak felvásárlásával és európai gyártással elkerülhesse az EU által Kínából importált autókra kivetett vámokat. A Volkswagen csoportnak inkább érdekében állhat a visszaeső termelékenységgel működő gyárainak eladása, mint azok bezárása.

Kínai befektetők komolyan érdeklődnek a Volkswagen bezárásra szánt németországi gyárai iránt, különösen az osnabrücki és drezdai telephelyek felvásárlását mérlegelik – írja a HVG a Reuters cikke alapján.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, nehéz helyzetbe került Európa legnagyobb autógyártó cégcsoportja, miután a múlt évben összes márkájából alig több mint 9 millió járművet szállított külföldre, 2,3 százalékkal kevesebbet, mint 2023-ban, ugyanis jelentősen visszaesett az elektromos autók értékesítése. Különösen az Audi gyengébb teljesítménye sújtja a céget.

A Volkswagen a németországi tevékenységének költségcsökkentése érdekben alternatív felhasználási lehetőségeket keres több üzeme számára. A VW vezetői több egységet is be akartak zárni, de a szakszervezetek ellenállásába ütköztek. A karácsony előtt kötött megállapodás szerint 2025-től leállítják a termelést Drezdában, ahol az ID.3-at gyártják, és 2027-től Osnabrückben, ahol 2300 alkalmazott gyártja a T-Roc Cabriót.

A gyárak eladása olcsóbb lehet a VW számára, mint az üzemek teljes bezárása – mondta a Reuters forrása, hozzátéve, hogy 100-300 millió eurót kaphatnak értük. A kínaiak keresik a lehetőségeket, hogy a helyi gyártással elkerüljék az EU által Kínából importált autókra kivetett vámokat. Arról nem is beszélve, hogy komoly befolyást szereznének Németország autóiparában, ahol a legrégebbi és legtekintélyesebb autómárkák találhatók.

Kína beruházása nagyban függhet majd a februári előrehozott választásoktól Németországban, ahol

a győzelemre esélyes Friedrich Merz kancellár vezette CDU/CSU-tól Pekinggel barátságosabb gazdaságpolitika várható.

A kínai vállalatok már több európai lehetőséget is megvizsgáltak. A legtöbben eddig úgy döntöttek, hogy olyan alacsonyabb költségű országokban építenek új gyárakat, ahol gyengébb a szakszervezet, mint például a BYD Magyarországon és Törökországban – írja a Reuters, és idézi a BYD-t, amely korábban úgy nyilatkozott, hogy hosszú távú céljai vannak Európában, amelyek nagymértékben függetlenek a rövid távú nemzeti politikától.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×