eur:
400.71
usd:
369.74
bux:
74843.47
2024. október 17. csütörtök Hedvig
A Rheinmetall KF-51 Párduc új generációs harckocsija.
Nyitókép: Rheinmetall

Milliárdos üzlet: az olaszok is beszálltak a Hiúz és a Párduc fejlesztésébe

A két páncélos jármű tervezésében és gyártásban Magyarország is részt vesz.

50-50 százalékos részesedéssel, közös céget hozott létre a német Rheinmetall és az olasz Leonardo hadiipari vállalat. A Leonardo Rheinmetall Military Vehicles (LRMV) elnevezésű új szervezet elsősorban az olasz hadsereg számára akar KF-41 Lynx gyalogsági harcjárműveket és KF-51 Párduc harckocsikat gyártani – írja a The War Zone.

Mint arról az Infostart is többször beszámolt, Magyarországon már folyik a KF-41 Lynx lövészpáncélosok gyártása, és magyar mérnökök is részt vesznek az új generációs tank, a KF-51 Párduc tervezésében. Megfigyelők szerint Olaszország csatlakozása a programhoz mindenképpen jelentős lépés, hiszen a Leonardo az egyik legnagyobb hadiipari vállalat Európában, amely komoly tervezési és gyártási tapasztalatokkal rendelkezik.

A Magyar Honvédség egyik KF-41 Lynx (Hiúz) gyalogsági harcjárműve. Forrás: Rheinmetall
A Magyar Honvédség egyik KF-41 Lynx (Hiúz) gyalogsági harcjárműve. Forrás: Rheinmetall

A portál szerint a közös vállalat létrehozásával szinte biztosra vehető, hogy az olasz hadsereg is a Lynx harcjárművet és a Párduc tankot választja majd csapatai korszerűsítésére. Ezt erősítheti, hogy az új páncélos járművek beszerzésére kiírt tenderből már kiesett a többi pályázó. Így az olasz páncélos erőknél a '80-as években rendszeresített Ariete harckocsikat nagy valószínűséggel a KF-51 Párduc fogja leváltani. A lövészalakulatok új, lánctalpas harcjárműve pedig, a Magyar Honvédség számára is gyártott, KF-41 Lynx lehet, bár valószínűleg az olasz igények szerint némileg módosított formában.

Az olasz hadseregben jelenleg folyó Páncélozott Gyalogsági Harci Rendszer (Armored Infantry Combat System – AICS) elnevezésű program nem kevesebb mint 16-féle változatot igényel az alap lövészpáncélosból. Egyebek között sebesült kihordó, rohamutász, harckocsivadász, műszakimentő és hídvető variánsokat. Ezek mellett az olasz haderő rendszeresíteni akarja a KF-41 Lynx alapjára tervezett Skyranger, rövid hatótávolságú légvédelmi fegyverrendszert is, amelyet a Magyar Honvédség szintén hadrendbe akar állítani.

A KF-41 Lynx harcjármű Skyranger fegyvertoronnyal felszerelt légvédelmi változata. Forrás: Rheinmetall
A KF-41 Lynx harcjármű Skyranger fegyvertoronnyal felszerelt légvédelmi változata. Forrás: Rheinmetall

A Skyranger a támadó repülőgépek és helikopterek mellett a drónok elleni harcra is alkalmas.

A Lynx olasz változatánál elvárás, hogy a harcjármű képes legyen együttműködni a repülő és a szárazföldi drónokkal, valamint szükség szerint kiegészítő páncélzattal is el lehessen látni. Az elképzelések szerint a Leonardo Rheinmetall Military Vehicles húsz prototípust fog építeni 2027-2028-ra, míg az "olaszosított" Lnyxek sorozatgyártása 2029-ben indulhat. Arról egyelőre nincs információ, hogy a 2041-ig tervezett gyártásban Magyarország is részt vesz-e. A római kormány eredetileg 8,6 milliárd dollárt szán az új harckocsik és 16 milliárdot a korszerű gyalogsági harcjárművek beszerzésére, bár az összegek akár még növekedhetnek is.

Címlapról ajánljuk
Salát Gergely: lehet kárt okozni Kínának, de ők is tudnak odaszúrni, ahol nekünk nagyon fáj

Salát Gergely: lehet kárt okozni Kínának, de ők is tudnak odaszúrni, ahol nekünk nagyon fáj

A kínai autókra kivetett uniós vámokról Peking még tárgyal, de lesz egy pont, mikor elengedi ezt a történetet, noha nagy szüksége lenne az európai piacra – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Salát Gergely. A Kína-szakértő beszélt a elektromos autógyártás felfuttatásának okairól, a kínai gazdaság problémáiról és a multipoláris világrend elérésének a céljairól is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.17. csütörtök, 18:00
Baán László
a Szépművészeti Múzeum főigazgatója, a Liget Budapest Projekt miniszteri biztosa
Zajlik a Portfolio gazdasági csúcskonferenciája

Zajlik a Portfolio gazdasági csúcskonferenciája

Még tart a Portfolio legjelentősebb makrogazdasági konferenciája, a Budapest Economic Forum 2024, amelyen a legnevesebb hazai és nemzetközi elemzők, szakértők, közgazdászok, szakpolitikusok, bankárok tűnnek fel évről évre. Az idei rendezvényen részt vesz többek között Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója, Hernádi Zsolt, a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója, Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, Varga Mihály pénzügyminiszter és Virág Barnabás, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×