eur:
396.56
usd:
362.24
bux:
0
2024. augusztus 6. kedd Berta, Bettina
Nyitókép: 123rf.com

Újabb terhet kaptak a magyar autósok, mégis szívesen fizetik

Két számjegyű növekedés történt az idei első félévben a Netrisknél kötött kötelező felelősségbiztosításoknál és a cascobiztosításoknál. Az első félévben a kötelező biztosítások átlagdíjának 1 százalékos emelkedése – lényegében stagnálása – mellett a szerződések száma 19 százalékkal nőtt éves szinten. A cascobiztosítások díja 22 százalékkal nőtt, ennek ellenére 11 százalékkal több kötés született. A Netrisk összeállításából kiderül az is, hogy a népszerű márkák autóira milyen átlagdíjak vonatkoznak.

Emelkedéssel zárta az autóbiztosítási piac az idei első félévet, a Netrisknél megkötött kötelező felelősségbiztosítások és cascobiztosítások száma is nőtt – közölte a társaság.

2024 első félévében összesen 326 ezer kötelező felelősségbiztosítási szerződést kötöttek az alkuszcégen keresztül az érintettek, ami 19 százalékos emelkedésnek felel meg az előző év azonos időszakéhoz képest.

„Bár a szerződéskötések a kötelező esetében jelentősen emelkedtek, a díjakra ez nem igaz. Az idei első félévben a Netrisknél kötött szerződések esetében az átlagdíj 58 900 forint volt, ami 1 százalékos drágulást, gyakorlatilag stagnálást jelent és messze elmarad az inflációtól” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója. A személygépkocsik esetében a kgfb-átlagdíj 56 500 forint volt, idén átlagosan több mint 42 ezer darabot kötöttek havonta a Netrisknél.

A szakember hozzátette, hogy a cascobiztosításoknál más a helyzet: az átlagdíj 22 százalékkal 170 700 forintra emelkedett a múlt év első feléhez képest. A jelentős díjemelkedés ellenére a Netrisknél 11 százalékkal több, összesen 17 100 cascoszerződést kötöttek az első félévben.

A szakember szerint a cascónál látható szerződésszám-növekedés a drágulás ellenére azzal is magyarázható, hogy sokan a magas autóárak és szervizdíjak miatt inkább így próbálják elejét venni egy-egy nagyobb, esetleges balesetből fakadó kiadásnak.

Mennyiért biztosíthatóak a slágermodellek?

A Netrisk publikálta az összesített adatok mellett a legnépszerűbb márkák autóira vonatkozó féléves átlagdíjakat is.

A Suzukik esetében a kötelező biztostás éves átlagdíja kevesebb mint 46 ezer forint volt, ami 5 százalékos csökkenésnek felel meg éves szinten. A Fordoknál 6 százalékkal 64 ezer forint alá süllyedt ez az összeg. Az Opelek, Volkswagenek esetében az átlagos díj 6 és 4 százalékkal 59 ezer, illetve 64 ezer forintra mérséklődött. A Toyotákra szóló kötelezők 55 ezer forintba kerülnek, ez 1 százalékos visszaesést jelent. Ugyanakkor a Daciáknál 9 százalékkal 47 ezer forint fölé nőtt a díj.

Besnyő Márton szerint a legnépszerűbb márkák többségénél látható csökkenés köszönhető annak is, hogy a szóban forgó modelleket hosszabb ideig tartják meg az autósok, így balesetmentes közlekedés esetén egyre feljebb lépnek a bonus-malus-ranglétrán, ami jelentősen csökkentheti az aktuális díjat.

Címlapról ajánljuk

Császár Gábor a férfi kézisek kieséséről: jár a kalapemelés a magyar csapatnak

Túl korán sikerült fordítani, mert az várható volt, hogy a házigazdák egészen a legvégéig bírni fogják a nyomást, és nem fognak kipukkadni – mondta a magyar–francia mérkőzésről a Veszprém és a PSG korábbi kézilabdázója. Császár Gábor hozzátette: a magyar csapat minden dicséretet megérdemel, mert csak egy hajszálon múlt a továbbjutása egy nagyon erős csoportból.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.08.06. kedd, 18:00
Kaiser Ferenc
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
Nagy esésből állhatnak ma talpra a tőzsdék

Nagy esésből állhatnak ma talpra a tőzsdék

Jelentős esést szenvedtek el tegnap a globális részvénypiacok, miután a befektetőkben felerősödtek az amerikai recesszióval kapcsolatos félelmek és azt kezdték árazni, hogy a Fed elkésett a kamatvágásokkal; eközben a japán jenre épített "carry trade" kis túlzással összeomlott a deviza erősödése miatt, ami hullámokat vert a globális piacokon; és végül a közel-keleti helyzet éleződése miatt a geopolitikai feszültségek is megnőttek. A tegnapi zuhanás után úgy tűnik, hogy megérkezhet a visszapattanás, japán tőzsde közel 9 százalékot ralizott, és a határidős indexek állása alapján Európában és az USA-ban is emelkedés jöhet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×