Emelkedéssel zárta az autóbiztosítási piac az idei első félévet, a Netrisknél megkötött kötelező felelősségbiztosítások és cascobiztosítások száma is nőtt – közölte a társaság.
2024 első félévében összesen 326 ezer kötelező felelősségbiztosítási szerződést kötöttek az alkuszcégen keresztül az érintettek, ami 19 százalékos emelkedésnek felel meg az előző év azonos időszakéhoz képest.
„Bár a szerződéskötések a kötelező esetében jelentősen emelkedtek, a díjakra ez nem igaz. Az idei első félévben a Netrisknél kötött szerződések esetében az átlagdíj 58 900 forint volt, ami 1 százalékos drágulást, gyakorlatilag stagnálást jelent és messze elmarad az inflációtól” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója. A személygépkocsik esetében a kgfb-átlagdíj 56 500 forint volt, idén átlagosan több mint 42 ezer darabot kötöttek havonta a Netrisknél.
A szakember hozzátette, hogy a cascobiztosításoknál más a helyzet: az átlagdíj 22 százalékkal 170 700 forintra emelkedett a múlt év első feléhez képest. A jelentős díjemelkedés ellenére a Netrisknél 11 százalékkal több, összesen 17 100 cascoszerződést kötöttek az első félévben.
A szakember szerint a cascónál látható szerződésszám-növekedés a drágulás ellenére azzal is magyarázható, hogy sokan a magas autóárak és szervizdíjak miatt inkább így próbálják elejét venni egy-egy nagyobb, esetleges balesetből fakadó kiadásnak.
Mennyiért biztosíthatóak a slágermodellek?
A Netrisk publikálta az összesített adatok mellett a legnépszerűbb márkák autóira vonatkozó féléves átlagdíjakat is.
A Suzukik esetében a kötelező biztostás éves átlagdíja kevesebb mint 46 ezer forint volt, ami 5 százalékos csökkenésnek felel meg éves szinten. A Fordoknál 6 százalékkal 64 ezer forint alá süllyedt ez az összeg. Az Opelek, Volkswagenek esetében az átlagos díj 6 és 4 százalékkal 59 ezer, illetve 64 ezer forintra mérséklődött. A Toyotákra szóló kötelezők 55 ezer forintba kerülnek, ez 1 százalékos visszaesést jelent. Ugyanakkor a Daciáknál 9 százalékkal 47 ezer forint fölé nőtt a díj.
Besnyő Márton szerint a legnépszerűbb márkák többségénél látható csökkenés köszönhető annak is, hogy a szóban forgó modelleket hosszabb ideig tartják meg az autósok, így balesetmentes közlekedés esetén egyre feljebb lépnek a bonus-malus-ranglétrán, ami jelentősen csökkentheti az aktuális díjat.