A Financial Times szerint az SK On, az akkumulátorgyártás egyik jelentős dél-koreai vállalata - amely Magyarországon az iváncsai gyárat működteti - azt állítja magáról, hogy válságos állapotba került, idézte a cikket a Totalcar. Az SK On a világ negyedik legnagyobb vállalata ezen a piacon a kínai CATL és BYD, illetve a szintén dél-koreai LG Energy Soution után.
Az SK On az elmúlt években agresszív befektetésekkel terjeszkedett az USA-ban és Európában. Arra bazírozott, hogy szélsebesen fog bővülni az elektromos autók értékesítése, ám az elmúlt év végén kiderült, hogy a korábban vártnál szerényebb lesz a tempó. Ezt követően kénytelenek voltak elbocsátásokat bejelenteni és elhalasztották az USA-ban tervezett második gyáruk építését, ami a Forddal lenne közös vállalkozás.
A vállalat tíz negyedévben jelentett veszteséget azóta, hogy 2021-ben leválasztották anyacégéről. A nettó adósság ebben az időszakban 2,9 ezer milliárd dél-koreai vonról (2,1 milliárd dollár) 15,6 ezer milliárd dél-koreai vonra nőtt.
A cég vezérigazgatója, Lee Seok-hee számos költségcsökkentő lépést jelentett be és átalakítják a munkamódszereket is, miután úgy látják, hogy "vészhelyzeti menedzsmentre" kell átállítaniuk a vállalat vezetését.
Ennél komolyabb, radikálisabb lépéseket vizsgálnak a dél-koreai SK Groupnál a gond megoldására. A Financial Times az ügyhöz közel álló forrásokra hivatkozva azt írja, az egyik lehetőség, hogy összevonják az SK On tulajdonosát, az SK Innovationt és az SK E&S-t. Az utóbbi a cégcsoport igen nyereséges energetikai vállalkozása, amely folyékony gáz előállítására szakosodott. A lehetőséget igazgatósági szinten tekintik át még júliusban.